Ännu en sovmorgon

Hur har ni det idag? Själv fick jag min andra sovmorgon i rad och det tackar jag Emil för, välbehövligt då jag blöder som tusan och blir fasligt slut. Men snart är det slut på eländet för den här gången och då ska jag bjuda tillbaka på några sovmornar :-D

Igår hade vi ju äran att få gossa med 2 småkusiner, lite bebissjuk är jag nog hihi Först stannade vi hos Julia och Alex för att hälsa lilla Elsa välkommen till världen med några presenter. Sen fortsatte (helvetes-)färden mot Husum och Johanna med familj för middag. Lite sena blev vi då det blev snöstorm och så härlig snörök och trafik, det blev dödsångest som vanligt och jag svor över att vi satt oss för att köra och utsätta oss för detta men väl framme var det glömt :-D
Johanna hade lagat underbar Grekisk pytt som jag bara måste testa att göra själv, till det tzatziki och god sallad. Kom på att jag skulle tagit en bild på maten men det var inte mycket som var kvar då jag kom på det så det bidde ingen bild. Däremot blev det en bild på Anton och Edvin, ser ut som att Anton viskar något till Edvin hihi Färden hemåt gick betydlig bättre, mindre trafik och snön var lite tyngre då det blivit lite varmare så det blev inte så mycket snörök. Jag slapp sitta på helspänn hela tiden ;-)
Vi plockade upp Keyvan och hans kompis på väg hem och kompisen sov över. Hörde hur de tjattrade där uppe sent inatt, jag somnade nog runt tolv i alla fall.

Idag planerades nyårsmaten och vi åkte till Maxi för att trängas med halva Umeås befolkning, fy vad jag avskyr att handla då det ska trängas, men men, nu är det gjort och det känns sååå skönt.
Ikväll blir det defenitivt mys i soffan och se The walking dead, sen är det nog sängen som hägrar gissar jag :-) Men nu är det först lite middagsbestyr, klockan tickar iväg, hej hej så länge!

Kommentera inlägget här :