Lucia

Lille herrn väckte mig strax efter kl 6 och då kröp vi upp i soffan och mös en liten stund innan det blev dags för gröt. Lite luciafirande på tv hann vi med innan Keyvan kom ner och ville se julkalendern. Måste erkänna att jag inte direkt har någon julkänsla. Trodde den skulle komma med Lucia men det gjorde den inte, snopet men den kommer när den kommer helt enkelt, OM den kommer. Det har börjat snöa igen, igår skottade jag 2 gånger och det lär bli en gång ikväll. Snöiga dagar (speciellt om det är blötsnö som är tung) är det en klar fördel att inte bo i hus, i alla fall om man är ensam 50% men det har ju sina fördelar oxå som tur är. Några julklappar beställde jag igår på nätet, blev bara till lillen så det återstår ju en del, suck! Nästa vecka då Emil är hemma får vi fixa det och kanske kan min mamma vara barnvakt så får vi göra bort det i lugn och ro. Sen blir det att förbereda lite julmat och baka massa kakor och julgodis. Vi firar hemma hos oss i år och blir 6 vuxna och 2 barn, ev kommer Emils lillasyster med sambo och deras för tillfället ofödda bebis (blir igångsättning på måndag om hon inte tittar ut innan dess) De kommer om de mår bra och orkar, vi får se helt enkelt.

Kommentarer :

#1: Satu med 4 småttingar och gravid

Vilken söt tomte =)

Självklart får du vara med på Baby-quizet! Så länge hon är i magen får alla vara med ;-)

Skriver upp dig ;-)

Svar: Va kul och så hoppas jag att jag har rätt :-D
Louise Hägglund

skriven

Kommentera inlägget här :