Sömn & julklappsångest

Hej där!
Har sovit gött inatt, somnade vid kl 22 och vaknade kl 7. Var upp vid halv ett då Edvin skrek men det var bara tutten som ploppat ut så jag kunde lägga mig och somna om direkt efter att jag pluggat in den i hans lilla mun. Vintertid behöver jag sova runt 9 timmar per natt och under det ljusare halvåret 7-8 timmar, då funkar jag som allra bäst. Att få sina 9 timmars sömn med småbarn hemma är ingen självklarhet, i alla fall inte sammanhängande. Jag är duktig på att lägga mig i tid då Emil är borta och jobbar men då han är hemma känns det som att man vill få så mycket vakentid tillsammans som det bara går. Tur är då att vi kan turas om lite och ge varandra sovmorgon :-)
 
Jag börjar få lite lätt julklappsångest, om mindre än 2 veckor är det julafton och jag har inte köpt så många än, hjälp! Får nog bli att spana runt lite på nätet och se om jag kan beställa, smidigt och bra i så fall. Men det får bli då lillen sover sin nap för det är lite svårt att koncentrera sig då han far runt här :-D
 
Bilden är från augusti 2011, Edvin var bara några veckor gammal och sitter med finaste storebror Keyvan

Kommentera inlägget här :