Köttsoppe prat och lite annat

Imorse följde jag med dagmamman, Edvin och de andra barnen till en lekpark. Stannade en stund och sa sedan hej då och åkte hem. Inget gråtande och det kändes så himla bra, förutom att det kändes konstigt att lämna honom och åka. Att komma hem utan honom och vara hemma. Skum känsla. Vid halv tolv klev jag in hemma hos dagmamman för att hämta hem min guldklimp. De satt fortfarande vid matbordet då jag kom men de var i princip färdiga. Edvin hade ätit jätte bra och det känns super för maten kan ju vara något som kan krångla ifall de inte känner sig riktigt trygga. Imorgon åker de tre dagmammorna i området med barnen till Leo's lekland. Jag och Emil tar med Edvin och åker dit och är där tillsammans några timmar. Ska bli kul att se hur han är där tillsammans med de andra barnen :-)

Dagens middag var köttsoppa. Det är ingen favoritmat och jag har aldrig någonsin lagat det själv. Lite pinsamt, något som de flesta 38:åringar säkert gjort hundra gånger :-P Det gick i alla fall att äta. Keyvan ratade som vanligt grönsakerna och åt bara köttet. Edvin åt med god aptit och varvade tuggorna med att äta med skeden och den andra med handen ;-) Kommer inte att sträva efter att laga det igen men man ska ju aldrig säga aldrig.

Jag hämtade ut ett paket idag med lite leksaker till Edvin. Bl.a var det såpbubblor. Han tyckte det var skoj :-D

Kommentera inlägget här :