Påsken

Så börjar den här påskhelgen lida mot sitt slut. Vi har haft det bra om än allt inte riktigt blev som planerat. På lördagen packade vi in oss i bilen och körde upp till Burträsk där Emils pappa och Rigmor bor. Edvin hade sovit hela natten men det rann från lilla näsan. Vi bedömde det ändå som att han skulle orka med att åka till farfars. Emil var oxå hängig men han stod ut under dagen. Däremot var han knäckt på kvällen så då vi körde hemåt bytte jag av honom och jag körde.
Klockan nio var vi på plats och då fick vi lite kaffe och smörgås. Sen klädde vi oss och blev körda ner på isen med skoter i omgångar. Lite svårt att få plats med 10 pers på en skoter med släde hehe Det var helt underbart väder och solen värmde skönt. En del slängde av sig sina jackor och koftor. Jag nöjde mig med att lätta lite på jackan och ta bort halsduken. Vill inte riskera att bli sjuk ;-) Rigmor hade som vanligt fixat all mat och det blev uppstekt pannkaka och revbensspjäll, falukorv att grilla, mackor, varm choklad, nyponsoppa, kaffe, läsk, bullar, kakor och apelsinklyftor. Vi var mer än mätta och nöjda :-D De flesta roade sig med pimpelfiske men jag tycker inte det är så jätte kul. Edvin somnade på släden så jag satt kvar med honom och bara njöt av att vara ute. När klockan var 15 packades allt ihop och vi åkte tillbaka till huset. Rigmor fixade ihop en brakmiddag som vanligt och vi var sååååå mätta på kvällen då vi for hem. Mätta och nöjda med en underbar påskafton.
Igår for Edvin och jag till min mamma och hälsade på. Emil stannade hemma och kurerade sig. Keyvan ville inte följa så han blev hemma han med.
Idag är det måndag och Emil har åkt iväg till Kiruna. En ny jobbarvecka väntar och börjar tidigt imorgon bitti. Känns lika trist som vanligt då han åker och jobbar men det är ju i alla fall ingen risk att vi går varandra på nerverna ;-P

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Låter som ni haft en underbar påskhelg trots lite snuva!
Vilka härliga bilder!
Kram

skriven
#2: Veronica

Åh låter som en helt underbar utflykt! Visst blir maten så mycket godare när man vet att någon gjort den med kärlek och verkligen tycker om att laga stort! Lyxigt att bli bortskämd med maten ibland:)
Glad påsk och välkommen säger vi till våren! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :