Fettisdag

Den här dagen har gått undan. Vi började dagen med att veckohandla. Så skönt då det är gjort. Måste ändå handla lite till inför lördag då jag fyller år då och ska ha ett litet firande här hemma men det det är bättre att köpa det på fredag. Hmm, eller kommer jag ångra mig nu, en fredag är ju värsta dagen att handla på. Får väl se till att göra det tiiiidigt :-)
2 semlor köpte vi och de fick Emil och Keyvan äta upp. Själv var jag ståndaktig och stod emot men fy vad läskad jag var :-D
 
På eftermiddagen fick vi lite kaffebesök av Julia, Alex och lilla söta Elsa. Jo man blir ju allt lite bebissjuk asså ;-)
Och sen var det bara att sätta igång med middagen och nu har jag en deg på jäsning. Japp, bröd skall bakas. Är så förbenat less på köpebrödet som bara smakar samma lika. Så nu hoppas jag att det här blir bra :-D
 
Och så blir det läxförhör förståss. Keyvan var så duktig på geografiprovet han hade förra veckan med endast 1½ fel. Stolt mor :-)
 
Tjing!

Kommentarer :

#1: Veronica Jakobsson

Kan tänka mig att du är stolt:) Vad blev det för bröd?

skriven
#2: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Duktig du är som stod emot! För min del är det inte så svårt då jag varken gillar mandelmassa eller grädde.... Har däremot alldeles för många andra laster... :)

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :