Ligger visst efter litegrann...

Hejsan!
Det har varit lite dåligt bloggande från mig sista dagarna, tiden, lusten och orken har inte funnits och nu känner jag att jag har en del att komma ikapp.
Igår var vi på Maxi och veckohandlade tidigt på morgonen och mitt på dagen kom Rigmor och Conny förbi. De åker till Mexiko idag och skulle tillbringa dagen i Umeå i väntan att flyget skulle gå på kvällen. Samtidigt som de var här kom även Johanna, Conny (många Connys hehe) och lillkusinen Anton. Kuuul tyckte Edvin :-D
Jag hade gjort kladdkaka och det slank ner nån bit i magen min, så vad vågen säger imorgon blir kanske inget roligt resultat. Måste ju erkänna att jag inte räknat points och varit superstrikt men jag har ändå försökt tänka lite i alla fall på vad och hur mycket jag ätit.
På kvällen drog jag med mig Keyvan på en promenad med vovarna. 35 minuter och det var minus 20 grader men det var ändå skönt att komma ut en sväng. Sen blev det bara slappelislapp på soffan :-)

Jag kommer att lägga upp recept på både laxen jag gjorde i fredags och den grekiska pytten som vi gjorde i lördags. Båda rätterna är väldigt goda.
Och så kommer veckans matsedel strax för den som inte har någon matinspiration eller bara är  trött på att laga "samma gamla vanliga" vilket det är lätt att det blir :-)
 

Kommentera inlägget här :