En vinst hade suttit bra

Hem kom han, min fina älskling. Lite tidigare än beräknat dessutom :-D Härligt! Jag har ju skrivit att det är 65 mil mellan Umeå och Kiruna vilket är fel, 59 mil är rätt enligt Emil ;-) 
På morgonen har här dammsugats som vanligt men jag avancerde och dammsög källaren med. Det händer desto mer sällan. Vi har tvättstugan där och det blir en del hår och tygdamm som samlas och far runt där. Kört två maskiner tvät har jag oxå gjort, Emil har ju med sig en hög efter sin vecka borta och det är skönt att få undan tycker jag.
Eftersom att kylen ekar tomt har jag även passat på att skura ur några hyllor och lådor. Känner mig måttligt huslig idag hehe men jag får lite energi då han är hemma, lättare i sinnet helt enkelt :-)
När plutten ätit lunch tog vi oss en promenad. Idag har vi bara minus 10 grader men det var rätt kallt ändå. Emil påstår att det ska bli ännu kallare nästa vecka, brrrr! Hoppas han har fel :-D
 
I em åker vi och kikar på parhuset men som jag sagt tidigare är jag inte så sugen på det. Såg ett annat parhus ute i samma område men som var större och betydligt finare men det kostade så klart därefter ;-)
Bara att hoppas att jag vinner lite pengar ;-P
 

Kommentarer :

#1: bara anna

Så skönt att han är hemma nu, förstår att du blir lättare i sinnet, jag fungerar precis likadant.

Vad spännande att titta på hus! Har ni precis börjat leta eller?

Ha en bra dag!

Svar: Ja det här blir första vi kikar på. Huset vi bor i nu hyr vi bara och vi kan bo här ett år till men det är lika bra att börja kolla runt redan nu på olika alternativ. Att hitta var man vill bo kan ju ta sin tid :-)Ha en bra dag du med!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :