Förtydligande, hundspya och zumba

Angående tallrikkastningen igår måste jag nog förtydliga det hela. Då jag läser det jag skrev ser jag en galen hynda framför mig som står och hivar i väg tallrikar på löpande band. Riktigt så var det ju inte haha, långtifrån. Det som hände var att jag skulle ta fram Edvins tallrik i skåpet, ovanpå den stod hans gröttallrik som jag försökte vippa av inne i skåpet med en hand  men eftersom det är som en liten gummikant under den så ville den inta av och då fick jag ut båda tallrikarna. Jag hettade till och slängde gröttallriken hårt i diskhon så den gick sönder i kanten (men den går att använda ändå om man vill). Var ju jäkligt onödigt gjort så klart men det var inte värre än så trots allt. Bara så att ni vet. Men nog finns det ett temperament inom mig, speciellt såna dagar då jag helst bara vill checka ut och försvinna från ond kropp och ansvar ;-)
 
Liten skrutt sov till strax efter sju vilket är helt okej för mig. Jag försöker somna före elva på kvällen så jag ska få mina 8 timmars sömn, egentligen behöver jag 9 timmars sömn på vintern men jag njuter av lugna kvällar och det är väl en slags vila i sig bara det antar jag :-)
 
Då jag satt och hade munnen full med frukost kommer Fanny och ställer sig hos mig och spyr. Tack för den! Men en hundspya luktar ju inte så hemskt, tack och lov. Människospyor är värre, urk! Jag har varit förskonad under Keyvans småbarnsår, vi får väl se hur det blir då Edvin börjar på dagis :-S
 
Nu ska jag skriva om något som jag lär ångra. Det sätter press på en då man berättar men det kanske är bra, kanske det som behövs för att man ska lyckas ? Att ta steget är sååååå jobbigt men nu så...nu ska jag gå ner de där jäkla kilona. Har inte kommit överens med mig själv hur mycket än, tänker att jag ska klura på det men 10 kilo i alla fall hmm. Ja, jag får återkomma med det helt enkelt.
Har beställt en träningsdvd och när jag ska ha tid och ork till den återstår att se ;-) men jag gillar ju latinmusic och jag älskar dans så det här kan jag tänka mig att jag kommer tycka är kul. Hur kul det kan vara med en 1½-åring får vi väl se, får försöka göra det då han sover :-)
Någon som har denna dvd ? Eller testat zumba, är det kul ?
 
Taggar: träningsdvd, viktminskning, zumba;

Kommentarer :

#1: Kaatzi

Det är sånt som händer!

Den där dvd:n har jag inte men jag har fyra skivor med fitness zumba. Tränar dock helst med fördragna gardiner haha
Mina rörelser ser inte kloka ut :-D

Ha en skön lördag
Kram K

Svar: HIhi, jag dansar ju salsa så jag är nog inte helt främmande för rörelserna men jag vill nog ha gardinerna för ändå :-D
Louise

skriven
#2: Veronica Jakobsson

Haha goddag tallrik kastaren;)
Jag jobbar som undersköterska i hemvården därav tidig morgon:) Jag är tjänstledig och läser på vardagarna och jobbar varannan helg!
Kilona kommer du fixa galant!! Zumba verkar skit kul, det vill jag också prova någon gång:) Nått som hjälp mig att gå ner är promenader och nutrilett istället för
Godis, ett tag drack jag bara nutrilett och och bara middag på kvällen med familjen! Men alla gillar vi olika sätt att gå ner på och allt funkar ju inte på alla! Är det gravidkilo du vill bli av med?
Kramis

Svar: Perfekt att plugga och jobba varannan helg :-)Jag gillar oxå promenader men roligast är ju att ha någon att promenera tillsammans med, här där jag bor känner jag ingen så det är inte lika kul ;-)
Jag kommer köra vv, soppdieter är inget för mig då jag har en, jag ska inte säga ätstörning, men något åt det hållet. För mig är det viktigt att äta alla måltider och att äta allt men lagom. Det är ju som du säger, alla är olika och vissa "dieter" passar bättre och sämre :-) Jag har gått ner gravkilona från senaste graviditeten men jag har lite mycket att ta av ändå så att säga hehe ;-)
Louise

skriven
#3: bara anna

Du ser jättesöt ut på bilden i inlägget före. Kan inte ana att du har 10 kilos övervikt. Är du verkligen säker på det???

Själv har jag fått in bra rutin på min träning. Måste träna för att min rygg ska kännas ok.
Jag tränar hemma på crosstrainern 30 min varannan dag och så går jag snabba promenader dagligen. Tänker på att försöka äta bra mat. Jag vill känna mig stark och pigg. Behöver väl inte gå ner i vikt precis utan vill mest bara vara hälsosam.
Barnen har lärt sig att när jag tränar ska de inte störa mig. Du kan säkert också få till en träningsstund för dig själv, bara bestäm dig så går det.

Kram

Svar: Jag har nog inte 10 kilos övervikt men ett bmi på 26 och jag vill ligga lägre än så :-)Alla behöver vi röra på oss för att må bra :-) Jag ska lära in hos den lille gossen att inte störa då jag tränar, han är kanske lite väl liten än men snart så :-)
Kram!
Louise

skriven
#4: therese

Men guu om vi bara bodde närmare varandra...då skulle vi kunna köra zumba hos dig och du kunde lära mig lite:-)! Svimma inte nu men jag zumbar varje torsdag! Hänger med men stilen är nog mer a la järnspett... kram!

Svar: Det är ju underbart att du "zumbar" varje torsdag, kanske inte den sortens träning jag hade tippat att du skulle köra, du har ju vart spinning och löptjejen :-P Tycker du att det är kul då ? Ja fan, flytta upp för guds skull :-D
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :