Lätt i sinnet

Japp, jag känner mig lätt i sinnet och livet känns riktigt gott för stunden. Så här skulle jag vilja känna jämt :-)
Jag har städat på morgonen och nu städar Keyvan på övervåningen. Han har sitt rum där uppe och han får ansvara för sitt eget rum och allrumet och toaletten. I alla fall vad det gäller dammsugningen. Skura toalett och handfat sköter jag eller Emil än så länge men han dammtorkar och får bädda rent i sin säng. Jag tycker att det är viktigt att barnen lär sig sånt här och de har igen det när de flyttar hemifrån. Jag får ju så klart påminna honom om städning och sånt men det gör jag så gärna ;-) fast jag hatar att tjata, får tjata mig gråhårig när det gäller läxor, suck men jag säger ofta till honom hur viktigt det är att han faktiskt sköter det där med läxorna utan mitt tjat. En vacker dag så fixar han det nog själv :-)
Får ni oxå tjata en massa?
 
När lilleman hade sovit sin middagslur ute i vagnen upptäckte jag att han kissat igenom blöjan så det var bara att slänga in overallen i tvättmaskinen. Jag älskar att ha egen tvättmaskin! Efter att ha bott i hyreslägenhet sedan 2005 till 2012, där man måste boka tvättid så är det ren lyx att kunna tvätta NÄR SOM HELST. Allvarligt, om en familj som bor i hyresrätt där man bokar tvättid åker på magsjuka, vad gör de då med sin tvätt ??? Har de den liggandes i någon sopsäck i flera dagar ? Tack och lov råkade jag aldrig ut för det under mina lägenhetsår och det kanske inte skulle ha vart ett problem men jag katastroftänker kanske ;-)
 
Nu har den lille sett färdigt på Byggare Bob så nu är min paus slut ;-)
Hej så länge!
 
 
(Edvins och farfars hand)
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kaatzi

Så mysig bild.
Ha en skön söndagskväll!

skriven
#2: Anita BJ

Skönt höra du känner dig lättare till sinnet. Jag städade också idag, inte allt men golven i alla fall, och genast känns livet lite lättare.

Nej jag behöver ALDRIG tjata på Filip ;) ;) ;) x 100 blinkningar till... hehe

skriven

Kommentera inlägget här :