Plattångens återkomst och lite annat

Jag plockade fram platt-tången efter jag sminkat mig, minsann. Den behövdes dammas av. Undrar när jag använde den sist? Under själva plattandet av håret får jag det svart på vitt hur jäkla slitet mitt hår är. Det syns att jag inte klippt håret sedan september 2011 (skäms på mig) och inte färgat det heller. Håret har nötts av ordentligt vid nacken och det ser fan inte klokt ut. Nä, nu måste jag boka klipptid, så är det bara. Under tiden jag var lite självupptagen framför badrumsspegeln var det visst någon som poppade på uppmärksamhet.
 
Tack för det! Kunde iofs ha sett värre ut ;-)
 
 
Tillslut gick han och satte sig i soffan, han insåg kanske att det var lönlöst att irritera morsan ;-P

Mamma kom hit och vi packade in oss i min bil och vi for iväg. Blev inte så mycket shoppat som tur var :-D
Fyndade två tröjor på HM, rea, 50 kr styck till Edvin. Keyvan fick oxå kläder, mjukisbyxor (som är det enda som duger) och en tröja. Köpte även en alla hjärtansdag present till Emil <3 Mamma hittade lite kläder till sig själv och så köpte hon ett par byxor och en tröja med polisbilar (Lindex) på till Edvin. Inne på Kappahl testade jag en Hello Kitty mössa på Edvin men den åkte av ganska snabbt hehe
.
Sen blev det handling inne på Maxi och sen hemåt. Vi kokade kaffe och fikade och sen åkte mamma hem. Jag började med middagen som var kokt torsk. Fy, det luktar fisk i hela huset än :-S Har vädrat och tänt doftljus men fiskstanken hänger sig kvar.
 
 
Jahapp, thats it from me for now. Ha en häääärlig kväll! Kvack Kvack!

Kommentarer :

#1: Veronica Jakobsson

Jag sa ju att du säkert skulle hitta nått idag;) man kan aldrig gå hem tomhänt efter en shopping tur;)

Nä du ska inte skämmas du heller, tänk vad bra jag har det igentligen! Tvättar och stylar håret på kvällen och på morgonen behöver jag bara duscha och sminka mig och på med håret så är jag klar:P skämt och sido.hade jag haft mitt egna långa hår så hade jag också gnällt!

Tack föresten för dina fina ord:) Kram

skriven
#2: Kaatzi

Önskar dig en trevlig helg!
Kram K

skriven
#3: Anita BJ

Guud vad jag känner igen det där! Hur många gånger stod man inte och t.ex. lagade mat med en ettåring liggande och skrikande på golvet/alternativt skrikandes och kramandes ens ben. Tillslut fick han börja sitta på bänken mitt i matlagningen så att han skulle bli lugnt. Svårare dock när man skulle sminka sig och fara på jobbet. Det var en lättnad när han kunde börja roas av barnprogram medan man gjorde sig i ordning.

Svar: ja det är nog ett klassiskt småbarns "bekymmer" men bättre tider kommer hehe :-)
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :