Salsamusik

Jag sitter och förbereder lite inför spelningen imorgon. Finns så grymt många bra låtar. Jag brukar blanda gammal och ny salsa i olika stilar plus några låtar bachata. Umeåfolket har blivit riktigt duktiga på att dansa bachata, när jag var ny i gemet var det inte så stort än men nu är det det, för att inte tala om hur stort det är i Stockholm :-) Min favorit stil är den kubanska salsan men det kanske är så att det man först börjar med ligger en varmast om hjärtat?
Inom salsan tycker jag att de manliga sångarna är överrepresenterade och jag försöker så gott jag kan få med en del kvinnliga sångerskor då jag spelar. Finns ju några väl kända som La India tex, hon är helt fantastisk tycker jag, och den här låten  med henne är magisk. Lyssna bara, vad tycker du ?
 
 
 
Här kommer förra årets klara favorit för min del, så j-la bra låt ;-) Får jag lov ?
 
 
I somras kom en salsera fram till mig vid en spelning och undrade om jag hade något bra förslag på någon salsalåt som hon och hennes partner kunde spela på deras bröllop och ha som bröllopsvals. Den skulle sticka ut och inte vara alltför "salsig" då det bara skulle vara svenskar där. Mitt självklara val föll på denna låt. Senare fick jag även veta att det blev den som de dansade till. Skulle själv gärna dansa till denna om jag gifter mig, synd att Emil inte dansar salsa hehe. Pablo Cepeda heter sångaren och han sjunger till en början på svenska och sen övergår det till spanska, det är vid den övergången låten blir som allra bäst tycker jag :-)
 
 
 
Som ni redan har räknat ut är jag inte särskilt teknisk och vet inte hur jag får mindre format på klippen men jag är jäkligt stolt att jag lyckats få hit dem haha :-P
Taggar: A lo loco Titi, Himlen runt hörnet, India, Pablo Cepeda, Seduceme, Tirso Duarte, musik, salsa;

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Mjasi...hihi.... Kanske 2:an då om man måste välja :) Hehe...

Svar: Hihi, du fick din beskärda del på biltrippen 2006 ;-)
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :