Vitlöksdoftande kycklinggryta

Recept på Vitlöksdoftande kycklinggryta efterfrågades så här kommer det. Jag har inte lagat det själv ännu så någon bild har jag tyvär inte. Kommer laga det här på lördag och då ska jag försöka komma ihåg att ta bild så lägger jag in den i efterhand.
 
 

Ingredienser         4-6 pers

4 kycklingfiléer
8 msk olja
6 vitlöksklyftor
6 msk sweetchilisås (eller vanlig chilisås)
3 tsk ingefära (helst färskriven)
Salt
Svartpeppar
Paprikapulver
1 röd paprika
300 g purjolök
3 dl grädde
 
Tips: Vill man ha mer sås kan man även tillägga ½ burk kokosmjölk eller mer grädde!
 
 
Gör marinaden på olja, pressade vitlöksklyftor, chilisås, ingefära , salt och peppar.
Strimla kycklingen. Låt den ligga i marinaden i ca 1 timme.
Stek kycklingen tillsätt skivad purjolök och tärnad paprika.
Häll på grädde, smaka av med kryddor och låt puttra 6-7 min.
Servera med tex klyftpotatis, ris & sallad.
 
Smaklig spis!
 
 

Kommentarer :

#1: Kaatzi

Ååå vad gott det låter!
Nästan så att jag ska testa det faktiskt. Det går ju att modifiera och anpassa efter LCHF :-)

Kram K

skriven
#2: Nina

Åååååh så gott, det måste jag laga snarast med! Vad gullig du är som länkat till min tävling, tack! Det kan ju behövas ;-) för som det ser ut nu står du ju som ensam vinnare :-D Kram

skriven
#3: Nina

Jag glömde ju fråga när du la ut det här receptet om det var lika gott som det låter? :-) Tänkte om det är värt att testa i helgen :-) Sov gott, det ska jag försöka göra snart! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :