Veterinär besök & äppelträd i blom

Innan middagsbestyren satte igång här hemma hamnade vovorna i slagsmål. Det händer då och då men det är 2 år sedan det blev så här blodigt. Hatar när de slåss för ingen av dem ger sig och det är svårt att dela på dem då de sitter fast med käftarna i varandra. Emil lyckades på något sätt i alla fall få isär dem efter en lång stund. Jag är så blödig och vill bara sätta mig och grina då jag ser såren så jag överlät det åt Emil. Alice klarade sig ganska så bra men som vanligt är det Fanny som får mest stryk och nu var ögonlocket sprucket tyckte Emil det såg ut som så det blev ett veterinärbesök för att kolla upp det. Som tur var hade inte ögat skadats men det blir att smörja med någon salva som vi ska hämta ut på apoteket imorgon. Och så var vi en tusenlapp fattigare. Jahapp men vad gör man inte för sina små familjemedlemar.
 
Efter middagen var uppäten och bortstökad åkte Emil iväg till garaget för att lackera Dodgen. Han lär bli sen inatt men jag är van :P
Edvin kom i säng klockan åtta ikväll och jag hoppas nu på att en liiiiiten sovmorgon till halv åtta om jag har tur. Wish me luck!
 
Kolla så vackert det blommar på mitt favvo-träd här på gården.
 
 
Idag låg jag och solade en liten stund på en filt här under trädet och lyssnade på allt surr från bina.
Sommar, sommar, sooommmmaaarrrr!
 
 
Efter Edvins powernap var han sugen på gunga och det måste han ju få göra, då vet man ju vart man har han :D
 
Nu ska jag ta mig något att fika och sen ska jag hoppa i säng. Hoppas ni har det toppen denna fredagkväll :)

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Men så hemskt att hundarna bråkar! Jag hade ingen aning om att de kan göra så inom flocken när de känner varandra så bra. :(

skriven
#2: Nina-mamma till 4 trollungar

Fruktträden är alldeles ljuvliga när de blommar! Man får liksom inte nog.

Vilken stor liten :) kille i gungan! <3

skriven

Kommentera inlägget här :