Tacka vet jag aspartam

Jag må älska sötningsmedel men stevia har en ganska äcklig eftersmak, uuäk! Men lik förbannat kan jag inte sluta äta av lchf-kladdkakan. Gotte gris som man är. Ska inte baka någon på bra länge känner jag, vill inte trigga igång något sötsug i onödan. Pepsi max får vara min last ett tag till, trots att jag vill sluta med aspartam men det är fan mycket godare än stevia.
 
Ångesten har trappats upp sedan i fredags och idag har det vart riktigt jobbig men jag har ändå hållt ihop mig på något sätt.
Dubbel saknad då Emil åkte på jobb i förmiddags (nu ska han jobba nere i Dalarna av alla ställen, fy fan) och Keyvan ska sova hos sin pappa inatt. Tur jag har Edvin och de två bråkstakarna så helt ensam är jag ju inte.
 
 
Igår klippte Keyvan gräset och Edvin ville inte vara sämre utan sprang efter med sin egna lilla klippare. Mina fina killar <3
 

Kommentarer :

#1: Nina-mamma till 4 trollungar

Fina och duktiga killar!

Tråkigt att du inte känner dig helt bra utan dras med ångest igen :-( Oerhört frustrerande och tärande.

STOOOR KRAM!

Svar: Jo det är enormt jobbigt men idag känns det bättre :) Tack och kram tillbaks!
Louise

skriven
#2: Anita BJ

Ja usch för Stevia! Bittert är det. När jag höll på med LCHF så läste jag ett tips att man skulle blanda Stevia med ett annat sötningsmedel, sukrin, som också var ok enligt LCHF, då blir det bättre och smakar mer likt vanligt socker. Bara ett litet tips :) Fast det kanske är lika bra att det smakar blä hehe

Svar: Jag använde sukrin i kladdkakan och den är god just när jag äter den men efter en stund blir det en söt äcklig smak i munnen och jag gissar att det är från stevian. Likaså då jag testat att dricka fun light smaksatt med stevia, smakar inge vidare. Jag är väl alltför van vid aspartamet antar jag, kanske går det bort om jag äter stevia tillräckligt ofta hehe tack för tipset hos 56kilo, gillar hennes blogg :)Och du, tack för att du delade mitt inlägg på fejjan om lägenhet :D
Puss på´re!
Louise

skriven
#3: Anita BJ

Här är en länk om det:
http://56kilo.alltforforaldrar.se/kan-jag-byta-sukrin-mot-stevia/

skriven
#4: browneyedgirl

Härligt att du har dina fina killar, speciellt när det känns lite tungt. Kram och ta hand om dig

Svar: Tack snälla du :)
Louise

skriven
#5: Anita BJ

Jamen hoppas ni hittar nåt på Teg! Skulle vara roligt att ha dig/er närmare även om vi kanske inte träffas så ofta ändå... men oddsen blir ju bättre :)

Svar: Dags att träffas snart tycker jag :)
Louise

skriven
#6: Anita BJ

Absolutely! Det är nån invigning på Gammlia i helgen, museet har ju byggts om. Kanske det vore något? Eller tivolit på Umestan?

Svar: Tror mer på Gammlia för egen del då det kanske blir lite väl mycket liv och rörelse på tivoli. Är det på lördagen?
Louise

skriven
#7: Anita BJ

Tror det är båda dagarna, jag kan kolla och återkomma!

Svar: Gör så, ska kolla om Keyvan har någon fotbollsmatch oxå så att det inte krockar med det :)
Louise

skriven
#8: Anita BJ

Nu har jag kollat! Det är lördag mellan kl 11-22 och söndag kl 11-17. Man får se det nya museet, där det finns nytt café, tre vernissager, skaparverkstad Minimus för småbarn, musik, tal, högläsning och slagverk, historielektion, dans på dansbanan mm. Tänker att historielektionen borde passa för Edvin och Filip? Bah' skoja! Hehe... nä men det verkar finnas en hel del att göra. För mig passar båda dagarna. Hör av dig när du vet vad som passar er.

Svar: Återkommer :D
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :