Måndag

Så var det måndag igen. Här börjar sportlovet nu för Keyvan och han tycker det ska bli sååå tråkigt att inte måsta kliva upp på mornarna, sitta vid skolbänken hela dagen och sen komma hem med massor av läxor ;-)
 
I helgen hade jag mannen borta mellan lördag och söndag. Han hade skoter och husvagnsmys med några kompisar. Jag och Edvin åkte till Sofia och barnen (hennes gubbe var på samma tillställning som min) och där hade vi trevligt i några timmar :-)
Jag var på väg att vända om och köra hem igen då jag var på väg dit för det var ett himla oväder. Stormvindar och snö som yrde och kom i virvlar så bitvis såg jag inte ett smack, varken vägen eller mötande bilar. Skitläskigt. Som tur var gick det bättre att köra hemåt för då snöade det inte längre i alla fall.
 
Nu ska vi åka och veckohandla och senare åker karln iväg till Kiruna för att jobba till nästa vecka. Känns så förbaskat oinspirerad att laga mat just nu så jag tror jag storknar. Veckans matsedel kommer vara kass och bara halvfabrikat hehe
 
Hoppas ni har en bra start på veckan :-)

Kommentarer :

#1: Nina

Ah jag håller med, vardagsmaten står mig upp i halsen för tillfället! Har varken inspiration eller motivation och fantasin verkar ha dött ut helt för så fort jag tänker på varagsmat så är det bara spagetti och köttfärsås, ugnspannkaka, köttbullar och likn som dyker upp och det kan man ju inte äta hela tiden :-O Sen har vi ju ungar som är lite matbesvärliga, den ena tycker om det men då tycker inte den andra om det and so on.....
Lycka till med handlingen och matplaneringen! Kram

Svar: Ja det blir samma tråkiga mat, suck! och nej, jag läste det inte som att det var skrivet ironiskt :-P Kram!
Louise

skriven
#2: Nina

Haha, jag kände nästan att det där "lycka till" i min förra kommentar kunde uppfattas som ironiskt efter min allt annat än inspirerande och energigivande komentar :-O Så var det dock inte menat och jag hoppas du finner mer inspiration än vad jag har :-)

skriven
#3: Satu//Me and My Baby Dolls

Tack så mycket för gratulationerna! :)

skriven

Kommentera inlägget här :