Ny vecka

Så var det ny vecka igen, hej vad det går. Vad tyckte ni om melodifestivalen i lördags? Jag gillar Robin, tycker han sjunger bra och jag tyckte låten med var riktigt bra. Om han var rätt vinnare? Tja, fanns ju andra som oxå var bra och jag bryr mig nog inte så hårt. Vi ska väl ändå inte vinna två år i rad ;-)

Gårdagen blev lugn, vi var ute på gården ett tag och så blev det lite städ och plock inne. Edvin målade och det mesta målade han på sina händer och ben ;-) Keyvan pluggade inför ett prov och jag förhörde honom.


I morse klev vi alla upp samtidigt och skjutsade Keyvan till skolan. Hoppas det går bra för han att ordna nytt busskort efter skolan så det inte strular och håller på :-S
Nu är det snart lunchdax här hemma men först ska jag slita av soffklädseln så den kan tvättas. 6 månader sen sist nu. Hur ofta tvättar du soffan? Här blir det var sjätte månad och såklart oftare om det finns behov av det. Hundar och barn är riktiga smutsfällor ;-)

                                                                  Det lilla ludret

Kommentarer :

#1: Veronica

Ha en fin dag idag!!
Kram

skriven
#2: Anita BJ

Ärligt så har det aldrig slagit mig att man kan hålla på och ta loss och tvätta soffklädseln då och då. Vilken lortgris jag känner mig som, hahaha!! Kanske får ta och prova tvätta överdragen nån gång :) Fast å andra sidan har jag ingen som "ludrar" ner våra soffor. :D

skriven

Kommentera inlägget här :