Brandstationen

Jag slog upp ögonen då jag hörde hur Edvin vaknade och gnällde från sitt rum. Tittade på klockan. Helvete! Klockan var halv åtta och Keyvans sista buss till skolan hade gått. Han brukar alltid ställa klockan själv och stiga upp men förmodligen var han extra trött denna morgon. Vi ilade upp, åt frukost, rastade hundar och klädde oss, bytte bajsblöja och borstade tänder. Ja sånt som de allra flesta gör helt enkelt. Körde Keyvan till skolan och sen vidare till dagmammorna. Idag skulle de göra ett studiebesök på brandstationen och jag hade lovat att följa med. 5 dagmammor, 2 föräldrar och en massa fina barn promenerade från Teg. Vilka duktiga barn! I den här värmen var det näst intill plågsamt att vara ute och gå. Skönast var det på cykelbron över älven där det fläktade lite. Väl på stationen fick vi titta på brandbilarna som stod parkerade i garaget. Och så fick vi åka :D Vi delade in oss i 2 grupper och så fick vi oss en sväng och brandmannen satte på sirenerna, tutade lite extra och körde runt på parkeringen. Ungarna älskade det och jag tyckte oxå det var lite kul ;) Eftersom att barnen är så små nöjde vi oss med det, annars är det rundvandring i byggnaden men sånt är inte särskilt roande för en 2-åring. Självaste fordonen var det som roade Edvin allra mest. Även en fyrhjuling som han ville provsitta på. Sen var det alltså promenad tillbaka samma väg och de skulle beställa pizza och sitta ute i gräset och äta. Så himla fina dagmammor hela högen och jag är så tacksam att Edvin har en plats där Jag hoppade över pizzan och åkte hemåt, gjorde ett stopp på affären för att köpa fredagsmys, jordgubbar, mums!

Kommentera inlägget här :