En lugn och skön lördag

Tystnadens timme är här och jag passar på att sörpla pepsi max och sitta vid datorn en liten stund. Edvin var helt galen och bara sprang omkring och skrek så mina öron värkte. Då åkte han i säng ;)
Innan det så har vi vart ute på en promenad med hundarna. Det tog en timme att gå som i vanliga fall tar typ 20 minuter men Edvin ville inte åka vagnen så då fick det ta den tid det tog. Vi hade ju inte bråttom, det är ju helg och det är så skönt att inte stressa på morgonen. Då vi kom in fick Edvin baka pepparkakor, som jag sen brände och fick kasta men det pratar vi tyst om va ? Som tur var ville Keyvan oxå baka då han behagat att kliva upp och de brändes inte :)
 
 
 
Igårkväll var det segment-fest hemma hos en arbetsompis och jag åkte dit efter att Edvin somnat. Keyvan satt barnvakt under tiden och jag var inte borta så sent, halv elva var jag hemma igen. Trevligt att komma iväg på lite festligheter då det väldigt sällan händer nu för tiden. Arbetskamraterna var glada och vi hade lite tävlingar som gick lite si så där :D . Trist att åka hem då det börjar vara som roligast men vet man att man ska upp med tuppen morgonen därpå är det inte värt det. Bara säga tack och hej och ta bilen hemåt igen :)
 
 
 

Kommentera inlägget här :