En kylig lördag

Idag har vi minus 20 grader, klar himmel och sol. Solen kommer sig inte så högt upp ovanför trädtopparna och det är inte många timmar man ser vår vän så det gäller att passa på att njuta det lilla :-)
Efter pannkakslunchen klädde vi på oss och gick ut på gården. Edvin satt nerbäddad i vagnen för att invänta John Blund ;-)
 
 
Fanny ville komma upp i mattes famn ;-)
 
 
Alice fick vara inne medans Keyvan sköt slagskott, hon var bara ivägen och tog alla puckarna för han ;-)
 
Edvin sov bara en timme idag, annars brukar han sova 2-2½ timme på dagen. Kanske var det kylan fast han var inte kall då jag tog in honom, bara kinderna.
Just nu kollar han lite på film, Byggare Bob, hans favorit är Skopis som dessutom pryder hans tandkräm. Så fort han ser Skopis brummar han hehe. Gullunge!
 
Jag har slängt ihop en kladdkaka som får bli vårt lördagsgotta. Egentligen heter den Chokladtryffeltårta men här hemma går den under kladdkaka. Jag har gjort den under 10 års tid, många gånger per år och det är en stående favorit hos oss. Till skillnad från en vanlig kladdkaka som kanske är godast ljummen skall denna ätas väl kyld, minst en timme i kylen gärna längre. Godast är den med kall vispad grädde eller vaniljglass. Tänkte att jag ska lägga ut recept på den ifall någon är intresserad och inte har testat den själv redan. Men det blir nästa inlägg. :-)
 
 
 
 
 
 
Taggar: byggare bob, hund, kyla, skopis, slagskott, vinter;

Kommentarer :

#1: Kaatzi

Åhh minus 20! Jäklar vad kallt!!
Men så vackert väder ni har ändå.

Ha en mysig kväll
Kram K

Svar: 20 grader är lite väl kallt men visst att det är vackert :-)Hoppas ni har det lite bättre än igår och får en skön kväll.
Kram!
Louise

skriven
#2: Nilla

haha känner igen det där skottövningarna med mina killar, spelar han hockey?
Kul att du kikade in hos mig. välkommen igen!
ha en fin lördag. Kram Nilla

Svar: Ja han spelar hockey och drömmer om att bli ett hockeyproffs hihi Gör dina oxå det ? :-)Önskar dig detsamma, kram!
Louise

skriven
#3: Lena - gott för själen

Kul att du hittade till mig.

Minus 20 det är kallt det! Men det blir ju härlig vinter på riktigt där uppe i norr. Jag gillar det. Här neråt blir det ju lätt slaskigt.

Ha en fin lördagkväll!

Kram Lena

skriven
#4: Veronica Jakobsson

Jag väntar med spänning på det receptet :)

Du hittar mig på wordfeud under MissJakobsson

skriven
#5: Satu//Me and My 5 Baby Dolls

Brr va kallt! Men fina bilder! <3
Hur har eran helg vart?

Svar: Kallt och friskt hehe Vi har haft det bra, bara vart hemma och haft det lugnt och skönt :-)
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :