Splittrad

Vi var en hel hög med folk som kom på visningen i eftermiddag. Så klart har de förskönat bilderna på hemnet aningens motför verkligheten. Köket var mindre i verkligheten vilket är lite tråkigt då jag tycker att köket är det viktigaste rumet i ett hus/lägenhet. Toaletten är jätte fräsch, renoverad 2008 med golvvärme, kakel, klinkers osv. Golvet i hall, kök och det mindre sovrumet är inte så vackert. Trappen upp till loftet är "ful furu" och taket uppe på loftet är det med. Var dock mysigt där uppe med två rum och fina ljusinsläpp från takfönster. Generellt en bra lägenhet men kanske lite väl mörk i min smak. Jag vill ha in mycket ljus. Men vi lär nog lägga något bud på denna, sen om den blir vår får vi se. Ska titta på en lägenhet på onsdag med. Jag har spontant kännt mer för den men några av mina vänner tycker att den vi kikat på idag vore toppen eftersom det är en övervåning som Keyvan kan få ha lite för sig själv. Lite jobbigt känns det allt att flytta från hus till lägenhet fast skönt på ett sätt oxå. Snacka om att känna sig splittrad :D
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mallan

Ja, det där är inte lätt! Just bytet mellan hus och lägenhet. Men det har ju sina fördelar att bo i lägenhet, helt klart.

skriven
#2: Nina-mamma till 4 trollungar

Jadu det är verkligen laddat det där med att byta boende så att du känner dig splittrad förstår jag.

Fördelen med ful-furu så är det ju enkelt att måla vitt eller ljust och vips blir det som helt andra rum.

Hur långt utanför stan bor ni idag?

Tack för din omtanke inne hos mig, bland allt snor ;-)

Kram <3


Svar: Jo det är tur att det med lätta medel går att fixa om :)Idag bor vi 9 km från centrum, alltså inte alls långt från stan men det är dåliga bussförbindelser här och för att komma till närmsta matbutik krävs bil. Promenera till närmsta butik tar minst 1 timme dit och så en timme hem igen. Röbäck ligger 6 km från centrum tror jag och där går bussen 4 ggr i timmen dagtid och så får jag nära till jobbet. Dagmamman bor oxå ganska nära Röbäck. OCH det finns en liten ica där :)
Hoppas du känner förändring till det bättre idag, kram!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :