Fisk med purjolök & bacon (viktväktarna)

4 port (8 points/port)
 
600 gram vit fisk
1 pkt bacon
1 purjolök
3 dl matlagningsgrädde 4%
2 tsk flytande marg  80%
2 dl ruccola
 
Sätt ugnen på 225 grader
Tina ev fryst fisk och skär i skivor.
Strimla bacon och stek, låt rinna av på hushållspapper.
Strimla och fräs purjon i 1 tsk margarin.
 
Lägg fisken i smord form, salta och peppra (jag använde citronpeppar). Lägg purjon på fisken och häll över grädden, strö sedan över baconen. Mitt i ugnen ca 20 min
Lägg ruccola över och servera med kokt potatis och sallad.
 
 
Taggar: bacon, fisk, recept, viktväktarna;

Kommentarer :

#1: Veronica Jakobsson

Visst var skorna fina:) Jag vill inte promenera i dom som jag hade tänkt för jag inte vill att dom ska bli skitiga till våren:) haha
Låter skönt att ha en lugn dag! Här regn snöar det o vart annat och nu skiner solen.. Konstigt väder!

skriven

Kommentera inlägget här :