En grå dag

En väldigt grå och våt midsommardag har vi här i norrland idag. Tur att det inte var så här trist igår. Midsommaraftonen firade vi ju som sagt med Emils familj och vi blev bjudna på väldigt god mat som dessutom var helt perfekt för en lchf:are som jag :P Grillade köttspett, grönsaksspett, sallad, bea och så fanns det vitlöksbaguette men det var ju enkelt för mig att undvika. Dessert var marängtårta med jordgubbar men jag fick jordgubbar och grädde. Tack Johanna för en utsökt midsommar middag :)
Vi blev inte så sena och var hemma runt niotiden. Edvin somnade i bilen så det var bara att flytta över han i sin säng och han sov till halv nio i morse. Guldklimpen min <3
 
Idag kom jag på att vi kanske skulle veckohandla i dag istället för imorgon så slipper det bli så stressigt med allt eftersom att Emil åker till Dalarna för att jobba imorgon. Sagt och gjort knåpade jag ihop en veckomatsedel och en inköpslista och så åkte vi iväg. ICA Maxi hade stängt idag så vi åkte till Willys istället. Jag gillar inte alls den butiken. Inte så brett sortiment så det var en del grejer som jag ändå måste åka till Maxi senare i veckan för att köpa. Sånt är lite irriterande kan jag tycka. Å andra sidan så är Willys någon krona billigare än det mesta på Maxi men jag föredrar ändå att allt jag ska handla finns i en och samma butik. Då spelar de där kronorna inte så stor roll för mig.
Jag har fixat 2 olika luncher och så har jag gjort 2 kladdkakor. En vanlig och en lchf. Ska bli gott med en bit ikväll.
Och så en dammsugning. Emil har klippt gräset och just nu är han ute med trimmern så det blir lite vårdat där ute :)
Ev får vi lite besök ikväll, annars blir det ändå bara att ta det lite lugnt här hemma och ladda inför den kommande veckan. Emils sista arbetsvecka innan semestern, tjoho! :D
 
 

Kommentarer :

#1: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

VI har haft ganska så tur med vädret... en liten, eller ganska stor faktiskt, skur på midsommarafton, annars sol!
Hoppas ni får bästa starten på nya veckan. Fina ni♥

skriven

Kommentera inlägget här :