Att rulla sig i bajs

Jag vill bara förtydliga angående mitt förra inlägg att jag inte lägger mig i andras alkohol konsumtion. Så vida det inte drabbar mig eller mina barn på något vis förstås. Jag kommenterar alltså inte vad andra dricker, hur de dricker och varför. Det jag skrev i förra inlägget var vad jag tycker och tänker men inte säger. Var och en får göra som de vill helt enkelt. Poängen var bara att det är sorgligt att det anses mer konstigt att inte dricka alkohol än att göra det. Nästa gång någon frågar mig varför jag inte dricker ska jag svara  -varför knarkar inte du ? ;)
 
Soligt och varmt har vi här idag. Jag trodde det skulle bli regn så jag packade stövlar och regnkläder i Edvins lilla påse men just innan vi skulle åka i morse insåg jag att det nog inte skulle bli något regn så jag packade upp det igen.
De skulle fira en flicka som fyller 5 år idag så alla barn skulle ha med sig en liten present (inget dyrt). Jag köpte söta hårspännen med fjärilar på för 40 kr. Tror hon kommer gilla dem för hon är en riktig prinsesstjej :)
 
Igår kväll var jag ute på gården och surrade samtidigt i telefon med Eva-Lena. Vi löste en del världsliga problem ;) Vovarna var ute med mig och rätt vad det är kommer Alice springandes och jag ser att hon vart och rullat sig i något. Jädra bajshund. Vad trött jag blir. Igår morse vaknade jag av att hon kräktes. På golvet trodde jag. Klev upp och torkade pölarna på golvet och så såg jag att den första kräkan hade hamnat i min säng. Suck! Men så är det med hundlivet. Tur att de mestadels är söta och snälla ;)
 

Kommentarer :

#1: Mallan

Oh no! Dölj gärna din egen doft vovven, men inte med någon annans BAJS! :-)

Svar: Exakt! :P
Louise

skriven
#2: Tant Anna

Vilken härlig blogg du har ;)
Tänk att det ska va så mysigt att rulla sig i skit. Min vovve gjorde det jämt när han var yngre men peppar peppar det har han slutat med. Fast det är nog dags för ett riktigt bad för honom ändå nu. Något som han verkligen hatar.
Kram Anna

skriven

Kommentera inlägget här :