Hur går det ?

Hur går det med maten ?
Jo det går bra(tror jag) men idag är jag galet trött och yrslig. När jag är så här trött är det enda jag längtar efter SOCKER. Så har det alltid varit för mig, i alla fall så länge jag kan minnas. Men inget socker har förtärts bortsett från honungen. Har nog en liten dipp i energi och ork för matlagningen. Var med nöd och näppe jag klarade av dagens middag men jag klarade det. Var dock tvungen lägga mig då maten stod i ugnen.
 
Hur går det med vikten ?
Stått stilla i 2½ vecka vilket är liiiite irriterande, å andra sidan är jag ute efter att ändra livsstil, inte rasa i vikt.
Men va tusan, ett halvt kilo kunde väl i alla fall ha lossnat ;)
 
Hur går det på jobbet ?
Känns kul att vara tillbaks, om än bara 2 timmar om dagen. Ska jobba så här fram till semestern och testa halvtid efter det.
Miljön är rörig och bullrig vilket jag har lite svårt för. Öronpropparna används flitigt men jag kan ju inte gå med skygglappar hehe Hur som helst är det jobb jag utför just nu anpassat till mig och det klarar jag av men att jag ska upp på line och in och bygga hytt känns inte lämpligt och ibland känns det nästan som att det aldrig kommer att gå. Men jag ska inte ge upp än utan får ge det hela lite tid och se vad det blir av det hela :)
Arbetskompisarna är bäst och jag tror att de som är på mitt segment är bland de bästa i hela fabriken. Bortsett från något pucko men sådana har ju oxå rätt att finnas ;) De allra flesta är väldigt ödmjuka och hjälpsamma :) Några nya i laget har det blivit, tror det är 5 nya men resten är de samma som tidigare. Tror vi är ca 25 st på mitt segment, 6 tjejer och resten killar.
 

Hur går det med sexlivet ?
Haha, nä rå, jag skojar bara :D   Den här bilden skickade jag till min älskling häromdagen. Han klagar på att jag skickar så lite porrbilder på mig själv till honom då han är borta och jobbar så jag tänkte överraska med något.....oförglömligt. Vårt sexliv kommer nog aldrig bli som det en gång var efter det här. Han tyckte det var likt en ekorre ;)
 
 
 
 Ni kommer kanske ihåg hur omständigt jag hade det med klänningen, jobbet, hurvida jag skulle ha den på mig då jag kom, eller bara då jag skulle därifrån ? Det lustiga var att en dag efter den dagen när jag kom upp till omklädningsrumet för att byta om och gå hem var där två tjejer. Det doftade parfym och de höll på med sminkning och båda hade de KLÄNNINGAR på sig  (antar att de skulle till någons studen och fira). Där höll de på helt ogenerat och tyckte nog inte alls att det var något pinsamt med att vara finklädd i fabriken.
Log lite för mig själv ÅT mig själv som hade ojjjat mig så hemskt och faktist låtit tankarna ta alldeles för mycket energi för en SÅN liten grej.
Kanske hade det varit annorlunda för mig ifall jag hade haft någon kompis som oxå skulle lämna fabriken i klänning. Att vara två är på något sätt lite enklare, man sticker inte ut som EN utan man är ändå två som känner någon typ av samhörighet .
Vet inte om jag svamlade till det här nu men ni kanske fattar ändå.
Hädanefter ska jag inte vara en kläd-fegis, påminn mig om det ifall detta uppstår en gång till ;)
Nog om det!
 
En hund som tycker sig vara en bebis och ha rätten till att ligga i vagnen och mysa
 
 
Och en liten kille som tycker sig ha rätten att ha stövlarna på i soffan. Jahåhåjaja, vart är denna värld på väg ?
 
Tidig kväll för mig så nu blir det tandborstning och hopp i säng, hoppas ni har det bäst :)
 
 

Kommentarer :

#1: Mallan

Inte kul att bli så trött och godissugen när man går på diet. Vad är det du går på?

Svar: Äter lchf-kost :) Mest för att undvika socker helt men är även tacksam om några kilon trillar av :)
Louise

skriven
#2: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Ha ha - vilken rolig bild! Vad duktig du är med kosten. Den här veckan har jag sovit uruselt och slarvat ordentligt med sockret. Bättring på det!

Kramar

Svar: Det är som att när man är trött skriker kroppen efter något som kickar igång en, dvs sockret. Vilket gift men ack så gott :) Hoppas det går bättre för dej nästa vecka :) Kramis!
Louise

skriven
#3: Nina-mamma till 4 trollungar

Hahahaha va rolig du är! & duktig som kämpar på med LCHF! & skönt att det känns bra att ha mjukstartat med jobbet, bra kämpat. Kram kram

skriven
#4: Anita BJ

Hehehe roligt bild och roligt inlägg :)

Svar: Bilden är helt crazy och jag satt och tokskrattade för mig själv då jag skickade den till Emil ;) Stackars min man haha
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :