Inskolning påbörjad och lite snopet avslutad

Vi började med inskolningen på Edvins dagis igår. Då var vi där 1 timme. Idag stannade vi där i 2 timmar och han åt lunch med de andra barnen. Det har gått bra och han är så trygg i sig själv vilket känns jätte bra :-)
I em fick jag ett samtal om att Edvin har fått ett erbjudande om dagmamma, vårt förstahands val. Lite konstigt känns det då vi hunnit påbörja inskolningen på dagiset men jag känner ändå en lättnad. Jag är inte särskilt förtjust i dagis. Men såklart hellre det än en dålig dagmamma. Nu hoppas jag att hon är bra :-) Den nya inskolningen börjar nog nästa vecka, väntar att dagmamman ska ringa så vi kan bestämma.

Fy farao vilken huvudvärk jag haft i 2 dagar. Går inte bort med Alvedon. Tror det kommer från nacken då jag känner hur det spänner där och i ryggen. Blir illamående och har inte varit hungrig fast godis har slunkit ner konstigt nog. Eller det är inte så konstigt för att vara mig då det kan vara så ibland. Men idag har vart lite bättre än igår så det går väl åt rätt håll.

Inga bilder har tagits senaste dagarna så det blir en suddig bild på Edvin mig och lilla goa Hanna sen i lördags då vi var hos Sofia och fikade.

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Usch, tråkigt att du ska gå och ha ont :( Har du inte provat Ipren eller nåt annat istället? Man blir så himla trött av värk. Det ska bli kul höra mer om Edvins äventyr i förskole/dagmammavärlden :)
Kram!
Anita

Svar: Har bara testat alvedon, borde testa ipren som du säger .Ja lite spännande känns det med Edvins barnomsorg och nu hoppas jag innerligt att dagmamman är bra så att vi känner och lugna och trygga med att lämna honom där :-) Vore ju lite tråkigt om det inte funkar och vi måste leta vidare :-S
Hur har ni det ? Snart påsklov, oj vad tiden går fort :-P Ska ni göra något speciellt under lovet ? :-)
Kram!
Louise

skriven
#2: Anita BJ

Håller tummarna å din å Edvisn vägnar att dagmamman är bra! Blir det vanlig förskola annars?

Själva påskhelgen kommer vi att vara i stugan med Pelles mamma. Systern kommer också och äter med oss på påskafton. Brukar vara mysigt! Sen blir det väl en sväng norrut till min mams och paps :)
Är du hemma fortfarande? Ska ni hitta på något speciellt?

Kram! :)

Svar: Mysigt att ha en stuga att kunna åka iväg till så där :-) Vi har planer att på fredag åka till Vindeln där kompisar har husvagnen uppställd. Barnen får åka slalom och vi andra kanske åker lite bob och bara har det skönt ute i förhoppningsvis stoooor sol ;-) Lite påskbuffe på eftermiddagen. Det som nu har dykt upp är sjukdomar så vi får väl se om det blir av. Annars åker vi nog till Burträsk någon dag och hälsar på hos Emils pappa & Rigmor :-)Självaste lovet är Emil i Kiruna och Edvin och jag ska väl kämpa på med den nya inskolningen :-) Resten av tiden får vi ta som den kommer och göra det bästa :-D
Kramis!
Louise

skriven
#3: Nina

Va skönt att inskolningen går bra, det är jobbigt det där med inskolning. Ens "lilla bebis" ska lämnas bland "främlingar" men även om det är lite tufft i början så brukar det ju bli så bra i slutänden.

Jobbigt med huvudvärk :-( Känner igen det där med huvudvärk som orsakar av nackbesvär, kommer på mig lite då och då med och det kan göra rikitgt jäkla ont. Borde gå till någon som kan masserar och knäcka lite egentligen.

Hur är det annars?

KRAM!

Svar: Ja visst känns det konstigt att lämna bort sitt sin lilla bebis :-( Men som tur är har de ju oftast väldigt roligt om dagarna då de är på dagis eller dagmamman, säkert roligare än att bara vara hemma :-PNacken kan ställa till det för en, är nog bra att få massage lite då och då :-)

Här är det som vanligt och då Keyvan kommer hem från skolan i em har han påsklov. Det ska bli skönt :-)
Hur har ni det ?
Glad Påsk förresten :-P Kram!
Louise

skriven
#4: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Ja men härligt med dagmamma!

skriven

Kommentera inlägget här :