Samisk vecka

Dagen idag var minst lika trevlig som gårdagen. Så roligt att ha det bra två dagar i rad :-D
Vi packade ihop oss efter lunch och åkte till Anita och Filip. De var redo för att göra dagen med oss. Lite kulturella skulle vi minsann vara då det är Samisk vecka här i Umeå. Vi promenerade upp till Gammliaområdet som är otroligt fint. Tyvärr glömmer jag bort det och är inte där så ofta som jag kanske borde.
 
Här kämpar vi med varsin barnvagn upp för en väldig backe som bara var en nertrampad stig. Jag hade tur som fick hjälp av Keyvan och därför kunde jag fota lite ;-)
 
 
Så himla fina renar hade de där. Jag har nog bara sett ganska fula och luggslita renar tidigare så jag blev lite förvånad hur gulliga de var :-D
 
 
2 fotoskygga killar ;-)
 
 
Sen tröttnade vi lite på renarna och bestämde oss för att sätta oss vid en eld och fika vårt medtagna fika.
Edvin tyckte att kakan var det godaste vi hade med oss och det smulades något fasligt ;-)
 
 
Filip hade fått en choklad-musch som skulle torkas bort :-D
 
 
Keyvan började frysa så vi tog chansen att gå in och värma oss i en skogskåta där vi oxå fick höra lite om hur det var att bo så. Sitta på renskinn och känna lugnet.
 
 
 
Sen promenerade vi tillbaka och jag tog mina killar och åkte hem. Väl hemma mös vi i soffan med äppelbitar och lite barn tv. Ibland är livet inte så tokigt :-)

 
 
 
Taggar: Gammlia, Samisk vecka, renar, skogskåta, utflykt;

Kommentarer :

#1: Nina

Ännu mera härliga bilder! Vilka underbart fina renar, ser sådär sagofina ut :-) Vilken fin bild när gossen mumsar äpplebitar i soffan, så äkta och härlig. Mår du fortsatt bättre?
Hoppas morgondagen blir lika god som de sista två dagarna. Kram!

Svar: Jag har mått helt okej ett par dagar nu så det känns roligt :-) Hur har du det med allt ? :-)
Louise

skriven
#2: Anita BJ

Men så fina bilder! Och kan bara hålla med föregående kommentator - så fin bild på Edvin i soffan :) Och det såg verkligen jobbigt ut uppför backen, hehe :)
Jag är mindre snabb på att blogga, var så sjukt trött så jag somnade med Filip och har sen sovit hela kvällen tills nu. Får väl se om jag kanske kan få till nåt inlägg innan jag lägger mig. Kram!

skriven
#3: Veronica

Gud så fint det ser ut där! Jag har aldrig sett en ren i verkligheten :p
Många fins bilder du delar med dig, det gillas!! Den backen ser inte ut att vara något att leka med!

Vad ska ni göra för kul idag? Hoppas ni får en bra dag!
Jag mår mycket bättre idag, så tur i oturen att jag läser hemifrån så kan jag återgå till studier idag !

Kram

Svar: Vad skönt att du började må bättre igår, då mår du säkert prima idag hoppas jag :-)Vi åkte och hälsade på barnens mormor igår. Idag ska vi åka till stan :-)
Vad hittar ni på i helgen ? :-)
Kram!
Louise

skriven
#4: Nina

Ja jag har ju gått runt och låtsats att de löv vi inte krattade upp i höstas skulle vara spårlöst borta sen när snön försvann :-O Men så var visst inte fallet, eländet ska visst bara krattas upp helt enkelt :-P

Vad skönt att du mår lite bättre, det är så betydelsefullt bara man känner att det lite lite börjar vända.

Jo här är full rulle och imorgon fyller Elliot men vi ska inte ha släktkalas förrän nästan helg så blir lite lugnt med familjen imorgon bara.

Hoppas ni får en mysig fredagkväll!

KRAM!

skriven

Kommentera inlägget här :