Sol, kyla och stan

God morgon tjejor!
Hur har ni det ? Här lyser solen och tidigare i morse hade vi -22 grader. Våren känns långt borta men solen gör en glad.
 
Igår var vi och hälsade på hos det dagis (ja okej då, förskola) som Edvin ska börja. Kändes helt okej. Personligen är jag mer för dagmamma men det förutsätter att det är en bra sådan förstås. Nu blir det dagis tills vi får en dagmamma alltså och det ska nog gå bra det med. De är 13 barn 1-2 år i gruppen och tre heltidsanställda. Nackdelen är att dagiset är långt ifrån var vi bor men om jag jobbar så ligger det i princip efter vägen så då är det inga problem alls med det tycker jag :-)
Efter vårt besök åkte vi till Maxi och veckohandlade. Hade inte gjort någon matplanering alls för den här veckan så vi stod inne på fruktavdelningen och hittade på vad vi ska äta hehe Det farliga med det är att man missar att köpa hälften men jag hoppas vi fick med det mesta i alla fall :-)
 

Nu sitter jag här halvsminkad, ska iväg på stan med Ann så det är väl bäst att jag sminkar mig färdigt så jag inte glömmer bort det. Hade vart mindre lustigt faktiskt ;-)
Och hur ska det gå med mitt köpstopp ? Kommer bli en jävla prövning helt enkelt för jag vet att jag har svårt att låta bli att köpa något ifall jag vill ha det. Får försöka hålla oss till barnklädesavdelningar för lite kläder till Edvin behövs ju alltid, speciellt nu då han ska börja på dagis. Där ska det finna två extra av allt i en låda. Och så måste jag se om jag hittar en skridskohjälm för det måste alla barn ha på sig då de är ute och leker nu på vintern då det är isigt och halt och om de ska åka pulka. Och en märkpenna att märka upp alla kläder. Eller ska jag köpa sådana där små lappar man kan beställa med namn och litet motiv på som jag tror att man stryker fast på plagget ? Hur har ni märkt era barns kläder ?
Nä nu måste jag fixa mig, hoppas ni får en fin dag <3
 

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Åh, jag förstår dig så väl, det med köpstoppet! Jag borde verkligen ta ett stort shoppingbrejk, men istället sitter jag och gör inlägg med fina grejer så att jag göra mig själv sugen på en massa saker. Inte så smart.

Apropå det med att märka barnkläder: Pelle beställde broderade långa lappar med Filips namn på, samt klistermärken med namn och telefon. Klistermärkena är bra på hjälmar och skidor och sånt, men de långa tyglapparna var jättejobbiga sy fast på trikåkläder, de spretade långt ut liksom. Jag skriver med en märkpenna på tvättlappar och namnlappar som redan finns i kläderna istället :)

Svar: Det var lite svårt inne i vissa butiker men det gick bra ändå, det jag köpte var till Edvin, en hel del men ändå sånt som han behöver inför dagisstarten :-)Så jag är nöjd :-D hehe

jag köpte en märkpenna och det får räcka så, kändes jobbigt att sitta och sy fast små lappar. jag hatar pillergöra ;-) tack föfr tipset :-)
Louise

skriven
#2: Veronica

Vad spännande! Det låter som Valters dagis. Jag tycker det verkar bra när man har småbarn för sig och stora för sig så blir allt anpassat efter rätt ålder och nivå!
När är det tänkt att han ska börja? När var det han fyller 1 år? Kram

Svar: Inskolningen börjar 25 mars och pågår ungefär 2 veckor, sen blir det 25 tim i veckan. Han fyllde 1år i juli så han blir 1 år 8 månader lagom till inskolningen.Håller absolut med om att det är bra att de har barn i samma ålder tillsammans :-)
Kram!
Louise

skriven
#3: Veronica

Knäppis jag är jag måste ju menat 2 år för jag visste ju att han är född Samma år som Valter!!

Vad skönt/ roligt för honom! Hur tycker du det känns ?
Min syster dotter är lite mer än 1 år och ska börja snart och det var nog rätt tufft för min syster att tro på/acceptera att det börjar närma sig! Man vill ju alltid vara med sina hjärtan!

Svar: Inte så lätt att hålla reda på då allas barn fyller år ju :-D Det har känts riktigt jobbigt med tanken att lämna bort honom men nu då vi hälsat på där känns det lite bättre. Han kommer bara vara där varannan vecka då Emil är hemma så det blir inte jätte ofta han är där. Sen får vi väl se hur det funkar för honom med en veckas uppehåll, kan ju hända att han får vara där någon förmiddag under Emils ledigvecka ifall det visar sig att det blir som "att börja om" annars :-)
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :