Mozarellabiffar med gräddsås

Nu är jag lite tjatig med en massa matprat men alltså, de här biffarna är så himla goda. Gjorde dem förra veckan och nu har jag gjort dem igen till middag och de var lika goda idag :-D
Därför tänkte jag bjussa på receptet som kommer här:     

Mozarellabiffar

  • 600 g köttfärs
  • 1 paket mozarella (120 g)
  • ½ kruka färsk basilika
  • 2 msk soltorkade tomater
  • 1 dl vispgrädde
  • 1 ägg
  • lite salt och peppar, eventuellt lite örter
  • 25 g smör att steka i

Gräddsås

  • 2-3 msk steksky
  • 2 dl vispgrädde
  • 100 g philadelphiaost
  • ½ köttbuljongtärning
  • ½ dl vatten

Gör såhär

• Hacka basilika, soltorkade tomater och mozarella.
• Blanda alla ingredienser för biffarna (basilika, soltorkade tomater, mozarella, köttfärs, grädde, ägg, salt och peppar).
• Forma 6 biffar och stek i rikligt smör på båda sidorna.
• Ta ut biffarna och rör ihop gräddsåsen i stekpannan. Lägg sedan tillbaka biffarna och låt småputtra några minuter.

 

 
Receptet har jag hittat här -----> www.http://levamedlchf.se 
Bilden är min egen och jag gjorde många små biffar istället för 6 stora. Barnen åt med potatis till.

 

Taggar: LCHF, mozarellabiffar;

Kommentarer :

#1: Amanda

Men herregud så gott det ser ut! Vi härmar och gör det i kväll!:-) kram

Svar: Hoppas ni kommer att gilla det :-PKram!
Louise

skriven
#2: Nina-mamma till 4 trollungar

Åh vad gott, dessa måste jag testa!

Jadu när man inte är i form så är det inte mycket extra utöver det som måste tas om hand som blir av. Förstår vad du menar kring att man inte vill skriva ut ALLT på bloggen, ibland tänker jag att det kanske vore bra om man gjorde det. Eller bra men kanske det kan öppna upp andra och få andra att känna igen sig men det är lite väl självutlämnande så man ska ju vara säker på att man verkligen vill. Haha nu låter det som jag har värsta mörka hemligheterna och det har jag inte om än det vore snaskigt :-P men tänker på min ångest och saker i livet som format en.

Elliot sover sen någon månad tillbaka i vanlig säng och det går jättebra, han sover hela nätterna och honom skulle vi kunna lägga utan problem där på kvällen och nattningen skulle kunna gå smidigt men Lova är den sen stooora utmaningen. Hon är allt annat än enkel och så sprallar de upp varandra och allt blir kaos. Vet inte hur vi ska få dom att varva ner samtidigt och så kunna ligga i sina sängar och sen somna där (de delar ju rum).

KRAM!!!!!!!

Svar: HIhi, hade vart väldigt snaskigt med mörka hemligheter, har inte heller sådana tyvärr :-P Känns bara utelämnande och att det finns många människor som är helt oförstående och jag har ingen lust att förklara en massa för sådana. Nu menar jag inte dej för du verkar vara en klok tjej :-)
Vad jobbigt när nattnigarna blir så kämpiga, kvällen är man ju nog trött som det är UTAN kampen :-S Jag har inga kloka råd att komma med förutom att vara konsekvent men det tvivlar jag inte på att ni är :-) Kanske ha en slags kalender där ni varje morgon hon lyckas somna utan strul får kryssa över den dagen och efter 10 lyckade nattningar och 10 kryss i kalendern får hon en liten grej som hon önskar sig eller en liten slant att spara till något fast det kanske hon är för liten för ? :-)
Louise

skriven
#3: Anita BJ

Det där ska jag verkligen testa, ser ju supergott ut! Det får bli helgmat nån gång när matlagningen får ta lite längre tid :)

skriven

Kommentera inlägget här :