2 oktober 2013

Ho! Ho! Ett under att ni är några stycken som tittar in här varje dag trots att bloggen känns näst in till död. Tack för att ni har tålamod med mig och mina glesa inlägg :)
 
 
Tänk att hösten är här och det har den ju vart några veckor nu. Om tre månader är det början av 2014 och julen är överstökad. Jag hoppas innerligt att vi inte kommer flytta under december månad för då vill ju jag ha julfint och så men ska man flytta så orkar man (jag) inte dra fram all jul då allt ändå ska ner i kartonger. Äh, de löser sig. Vi har ju inte ens någonstans att flytta än och nu börjar det vara på tiden att vi hittar något. På fredag ska vi på en annan bank än den vi har och se om de har bättre lånelöften än vad vi fått på vår bank. Om så är fallet byter vi. Ett radhus som vi tittade på förra veckan känns rätt perfekt (med denna tidspress har man inte tid att vara kräsen). Budgivning imorgon och vi får väl se hur det blir om jag kastar mig in i den eller inte. Hoppas bara att banken vill låna ut lite mer kosing åt oss. Skulle vara så himla skönt att bara slippa tänka på var vi ska flytta, stressen och oron. Att hitta något trivsamt ställe var vi kan fixa och få till det som vi vill ha det, slippa köra bil flera mil om dagen, bara kunna ta cykeln till jobbet, Keyvan har sina kompisar på samma område, gångavstånd till affären osv. Livet skulle underlättas en massa för mig rent praktiskt då :)
 
 
Idag ska Edvin tillbringa dagen på badhuset med dagmammorna och de andra barnen så jag ska lämna honom där idag. Tror han kommer att ha riktigt skoj men några jobbiga kontrolltankar kommer upp i huvudet "tänk om de inte hinner ha koll på alla barnen och något hemskt händer". Nästan så att jag vill stanna där och vara med bara för att hålla koll ;) Nä, jag får försöka släppa katastroftankarna och lita på att de har bra koll och att inget händer, fast helt avslappnad kommer jag inte att vara :)
 
 

Kommentera inlägget här :