Söndag 8 september

 
Äntligen har jag fått mina 8 timmars sömn, välbehövligt kan jag säga. Den här veckan har varit av det jobbigare slaget. Varje dag på jobbet har varit en kamp och hela kroppen har skrikit att jag borde gå hem men tjurskallen har vunnit och jag har stannat. Att kämpa mot sin ångets och yrsel, när känslan är att man bara vill lägga sig ner och dö, ja då tar det på krafterna så att säga. Hade fått en förfrågan om att spela på Norrlands Operan på fredagkväll och jag hade så gärna velat göra det men då jag under veckan kände som jag gjorde var jag på onsdag tvungen att meddela att jag inte kunde. Så himla surt då det roligaste som finns är att spela musik och det här var en chans för mig att spela på något annat än salsa social tillfällen. Förhoppningsvis kommer fler chanser för mig.
Att klara jobbet på fabriken och ta hand om familjen (som nu då Emil är borta och jobbar, annars finns ju han hemma och avlastar lite) går trots allt först så när energin inte räcker till blir det stopp där.
I alla fall så hade mitt arbetslag ordnat fest på fredagen i en gårdslokal dit de beställt käk och innan det hade de vart i skogen och lekt krig ;) dvs paintball. Jag hade sagt att jag inte skulle delta men ev titta förbi lite senare på kvällen och bara säga hej förutsatt att jag orkade. Jag bestämde mig för att åka dit en sväng och Keyvan var hemma och passade en sovande Edvin. Jag åkte vid 19.30 och klockan 22 var jag på väg hem så det blev en snabbis men mycket trevligt. En massa lekar och trams och några var aningens överfrörfriskade. Byxor sprack, glas gick i kras, lite intriger och massa skratt. Precis som det ska va då alltså ;P
 
Igår på dagen kom Sofia, Pontus och Frida och hälsade på. Lite fika och surr och vips så var det eftermiddag och middagsbestyr och sen kom äntligen kvällen så man fick gå och sova . Och sovit har jag gjort, fy tusan så skönt. Nätterna innan har jag vaknat mitt i natten och inte kunnat somna om. Frustrerande då jag har en liten 2 åring som kommit upp vid 6 tiden. Yrseln blir så mycket besvärligare då jag inte sover bra så idag hoppas jag på en BRA dag. Ann undrade ifall vi skulle komma ut till dem idag så jag tror nog att det får bli så. Kan ju inte bara sitta här hemma och uggla för det har jag gjort alldeles för mycket redan ;)
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Ja usch så kämpigt. Bara klara jobb och allt vad det innebär med hus och familj kan vara nog så jobbigt, men sen yrsel och trötthet på det...huga. Så bra att du har sån duktig stor son som kan hugga in ibland när Emil är borta. Kram!

Svar: Jo det suger balle ibland men det som inte dödar det härdar ;) Hur hade ni det igår, visst var det lite partaj ? :P Kramis!
Louise

skriven
#2: Anita BJ

Ja det var förfest hos AQ sen utgång, men då sloknade jag av anledningar jag kanske inte bör skriva här, haha, så jag gick hem :-) Jättekul var det tills jag kom hem :-)

Svar: Förfesterna brukar ju ändå vara det som är roligast :P Hoppas du mår bättre idag, kramis!
Louise

skriven
#3: Anita BJ

(Asså jag skrev fel, när jag skrev sloknade menade jag slokade och inte slocknade :-) )

Svar: Jag läste det som slokade :P
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :