Förkylning, vägglöss och lekparkshäng

Goddag Ladies!
Hur har ni det? vacker väder i typ hela Sverige verkar det som. Själv njuter jag av solen från soffan. Har nämligen åkt på en förkylning och är hemma från jobbet. Edvin blev snorig förra veckan men det varkade inte som att det var något som påverkade honom särskilt då han var glad och pigg hela tiden. Därför trodde jag att det inte var någon allvarligare variant. Men tji fick jag, jag blev i alla fall dåligare än så. Antingen är jag vekare eller så har jag fått smittan från någon annan. Mest troligt är jag väl vekare ;)
 
Igår var Emil helt galen här hemma. Han har nämligen fått några bett på sin handled och googlade på vägglöss. Det skulle han kanske inte ha gjort hehe. Bombsäker på att det är av vägglöss han blivit biten storstädade han helt maniskt sovrumet. Vädrade sängkläder och madrass, dammsög allt och det som kunde tvättas hamnade i tvättmaskinen. Om det nu är vägglöss har han dragit med sig det från jobbet mest troligt. Där sover de ju olika människor varje vecka i sängarna så det skulle vara en förklaring. Jag känner mig ganska chill och inte särskilt orolig (än) så jag tar det hela med ro. För en gång skull behövde ju inte jag storstäda sovrumet ;D
 

I söndags hade vi dejt med Luthers, de kom in till stan och så tog vi en promenad till Smultronlekparken. Där fick ungarna springa omkring och vi satt och tjattrade i solen. Även Sofia och jag sprang lite ;) Vi sprang en slags hinderbana och tog tid på varandra (kanske det var därför min förkylning senare bröt ut ;) ) Sofia skyllde på att hon hade något i kroppen som gjorde att hon inte orkade bättre och jag skyllde på att jag inte hade gympaskorna på mig. Hennes tid blev dock bättre än min. Jag ska nog gå dit och tjuvträna lite ;)
 
 
Edvin & Frida fikar smörgås
 
 
Sofia & Hanna
 
 
 
Edvin gungar
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :