Shopping och renovering

God kväll! Så var det helg igen, himla skönt :) Jag slutade tidigt idag och då for Eva och jag till Strömpilen för lite shopping. Har inte gått i några affärer (förutom matbutiker förstås) på månader så jag hade nästan abstinens ;) Hittade lite kläder till både Emil och Edvin och en vardagströja till mig själv. 

Här hemma står renoveringen av badrumet still pga alla lediga dagar mellan jul och nyår. Man kan använda toaletten och duschen men duschdörrar och spegelskåp saknas, likaså belysningen men jag hoppas det händer lite nästa vecka. 
Emil har påbörjat renoveringen av trappen och håller just nu på att sätta upp pärlspont. Så här såg det ut då vi flyttade in, brunrandiga tapeter och "ful-furu" 

Så här ser det ut just nu, skitigt pga att han håller på och grejar och dåligt ljus så bilden är inte så bra men man ser i alla fall på ett ungefär.

Trappan ska målas vit och mattan på trappstegen ska bytas till något i svart/mörkgrått och senare ska det in golvvärme och klinkers men golvet tar vi i sommar. Man ska ju ha nåt att se fram emot ;)

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Det ser jättespännande ut med renoveringen, fräscht med pärlspont. Jag tycker inte trappan var så ful faktiskt, fast jag kan förstå varför ni vill ha den vit :-)
Tråkigt att jag inte kunde haka på dig på shoppingen idag!
Kramar
Anita

Svar: Själva trappen är det ju inget fel på, bara färgskalan :) Blir ljust och fräscht nu hoppas jag, avskyr kvävningskänslan jag får då det känns mörkt och trångt. Mörkret utanför förvärrar nog det hela ;) Ja det var synd du inte kunde hänga med men vi får ta en stadstur längre fram med shopping, fika och kanske lite skvaller :D Hoppas du får en trevlig helg, kram!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :