Nu är det bruna vitt

Vi målade och målade igår kväll och nu är dörren och det lilla fönstret i hallen äntligen vitt. Riktigt bra blir det ju inte när man målar men betydligt bättre än innan ändå. Det duger tills vi köper en ny dörr helt enkelt :) 
Så här blev resultatet: 

Vi hade först tänkt att bara måla på tapeterna men det blir nog så att vi sätter upp väv som vi målar. Då kan man enkelt måla ny färg om man tröttnar ;) Jag har varit inne på att ha ljusgråa väggar, samma i hallen och vardagsrummet eftersom att rummen som går i i varandra. Jag tycker det blir för "plottrigt" med olika färger och mönster i alla rum. Det ska vara skönt för ögat liksom, harmoniskt och lugnt. Då trivs jag bäst. Vi köpte en 1/2 l burk med den färg jag fastnat för som Emil målade upp på en liten vägg i hallen. Svårt att fånga en färg på bild men jag fotade den mot den vita pärlsponten så att man kan jämföra med det vita. Jag vill inte att det ska bli för mörkt, helst hade jag velat ga vitt men eftersom att vi ska satsa på vita möbler i vardagsrummet blir det för vitt med vita väggar helt enkelt. Vad tror du om den här grå färgen? Jag har sett den för länge sedan i en blogg och tycker den är skitsnygg men frågan är ju om den passar hemma hos oss.

Färgen är bara målat ett varv utan grundfärg under så det kan tänkas att man ser ränderna från tapeten under. Den mörka fläcken längst ner är skuggan från telefonen. Vilken fantastisk fotograf man är ;D

Kommentarer :

#1: Anita BJ

För länge sedan hade jag ljusgrått på väggarna i ett kök och jag har sällan varit så nöjd. Det var liksom ljus men ändå varmt. Tror den grå drog lite åt det varma hållet, som det ser ut på ditt magnifika foto ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :