2012

Har sett i en hel del andra bloggar en lista, som en slags resume över det gångna året och jag tänkte inte vara sämre, hihi. Fyller i den lite eftersom för jag är rädd att den tar lite längre tid att göra än vad jag har i skrivandets stund, och så får vi se hur det går helt enkelt, jag har sjukt dåligt minne så detta blir en prövning ;-)
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Lagade revbensspjäll till jul, det är väl det jag minns bäst eftersom att det bara är en vecka sedan hehe
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte vilka löften jag gav, förmodligen att leva hälsosammare och tappa något kilo vilket alltid skiter sig ;-)
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, båda mina svägerskor fick barn i år
 
Dog någon som stod dig nära?
Emils farmor gick bort i somras, jag hade bara träffat henne några gånger men jag tyckte väldigt mycket om henne.
 
Vilka länder besökte du?
Inga alls
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Energi och livslust (nej jag är inte självmordsbenägen men det har varit ett tungt år mentalt)
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Jag kommer alltid minnas Edvins första födelsedag, vi firade ute i trädgården med våra vänner med familjer, gott fika och ballonger i trädet. Edvin stapplade omkring på gräsmattan med sin lära-gå-vagn :-)
 
Vad var din största framgång 2012?
Har lite svårt att se någon framgång även om det alldeles säkert finns någon sådan, får fundera lite mer på den här :-)
 
Största misstaget?
Att jag reste bort några dagar med en väninna men det visade sig att jag inte alls orkade med det och fick bakslag med yrselanfall då jag kom hem och sen mådde jag väldigt dåligt under lång tid, fortfarande men det är fler dagar jag mår bättre nu än då.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Yrsel och dåliga blodvärden
 
Bästa köpet?
Vi bytte bil, ett lyft även om denna är rätt gammal den med :-D
 
Vad spenderade du mest pengar på?
I love spending money! hehe Jag lägger nog rätt mycket på ytligheter som parfym, hudvård, kläder, barnkläder och inredningsdetaljer men å andra sidan dricker jag inte alkohol, röker inte, snusar inte, springer inte på krogen och åker taxi hem så jag kan unna mig lite lyx tycker jag ;-)
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Borde finnas en del men jag kan inte komma på något, inget stort men säkert en del små händelser :-)
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Tirso Duarte med låten A lo loco titi.
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med mina vänner
 
Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen och några av våra föräldrar. En mycket lyckad julafton i lugnets tecken.
 
Favoritprogram på TV?
Har några favoriter, The walking dead, Bonde söker fru, Svenska Hollywoodfruar, Glamour (jag veeeet, kärringvarning hehe) tror det finns någon till men kommer inte på det just nu.
 
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är för mig ett väldigt hårt ord, jag vet inte om jag är förmögen att hata någon annan än den som mördar, våldtar och är ondskan själv. Jag hatar ingen men det finns absolut någon som jag tycker lite mindre om men det håller jag privat.
 
Bästa boken du läste i år?
Är kass på att läsa böcker, några år sedan sist och jag tror det var en bok av Mia Skäringer.
 
Största musikaliska upptäckten?
Jag har varit lite off i musikvärlden detta år och den jag först kommer att tänka på är Awa som vann X-factor, tror att hon kommer bli stor :-)
 
Något du önskade dig och fick?
Fårskinnstofflor :-D
 
Något du önskade dig men inte fick?
En underbar sommar
 
Årets bästa film?
Här sätts åter mitt minne på prov, sett många filmer i år men kan inte komma på någon som var riktigt bra.
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Det var nästan ett år sedan och jag minns inte alls, tror inte det var något speciellt.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag mått bra hade gjort en stooor skillnad så klart
 
Hur skulle du beskriva din stil?
Klädstil? Jag gillar egentligen glammiga och lite rockiga kläder men sedan Edvin föddes har jag inte riktigt hittat tillbaka till min stil men det hoppas jag att jag gör under 2013 :-D
 
Vad fick dig att må bra?
Järnmedicin har hjälp så klart hehe och att jag har Emil och mina underbara barn <3
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Är faktiskt inte särskilt sugen på någon kändis :-O
 
Vem saknade du?
Min underbara mormor, fast det är 11 år sedan hon dog tänker jag på henne varje dag och saknar henne :-(
 
De bästa nya människorna du träffade?
Jag har inte träffat så mycket nytt folk under året som gått pga att jag inte mått så bra och mest varit hemma.

Kommentarer :

#1: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Gott nytt år fina du!!!

skriven

Kommentera inlägget här :