En lugn stund

Sitter och pausar och hör tvättmaskinen jobba för fullt, vilken lyx att ha en sådan va ?
Lille gubben sover ute i vagnen och pappan har tagit sig en sväng på skotern. Skönt att vara ensam och känna lugnet fast lite smått stressad känner jag mig ändå över det som är kvar att fixas med. Nu på morgonen gjorde jag det första julgodiset, Twix godis, är inte riktigt färdig med det än då den står på kylning och sen ska det smältas choklad och hällas ovanpå. Har aldrig gjort dessa men jag tror de kommer smaka gott, jag blandade ner lite kanel i kolasåsen så blir det lite mer juligt.

Min stora kille är hos sin pappa och där har de haft magsjuka, trevligt värre, urk! Ev kommer han hit imorgon men jag vill inte att han kommer för tidigt för blir vi smittade ligger vi över jul och det känns mindre kul då vi ska hålla i julaftonen i år. Dessutom lider jag av kräkfobi och det är väldigt ångestladdat för mig att bara höra ordet.

Har inte så mycket att komma med här i bloggen just nu känner jag så jag återkommer lite senare :-)

Kommentera inlägget här :