Barnvaktsjakt och inredningssug

Imorse ringde jag min kära mor för att stämma av med henne eftersom att hon skulle sköta Edvin då jag skulle till naprapaten. Dessvärre var hon jätte dålig, mest troligt salmonella som hon kan ha fått i Turkiet då hon just kommit hem därifrån. Försökte få tag i någon annan potentiell barnvakt men det visade sig vara lite svårt då några jobbade och lill-svägerskan skulle besikta bilen i en annan stad och inte skulle hinna tillbaka till den tiden. Så då blev det att byta tid helt enkelt och jag håller tummar och tår att sambon kommer hem i tid imorgon så jag kan gå då :-D
 
Annars händer inte särskilt mycket här hemma. Jag har dammsugat, stekt upp pannkaka till lunch som jag och lillen mumsat i oss innan vi tog en promenad med vovarna. Nu sover han sött ute på bron nerbäddad i vagnen. Jag har sippat kaffe och känner mig lite sugen på något, men vad? Får bli nå tööörrknäckebröd kanske ;-)
 
Jag känner ett stort sug att göra om här hemma, nya gardiner, nya fönsterlampor, ny vardagsrumsmatta och lite nya kuddar och lyktor för att få upp mysfatorn. Tycker vårt vardagsrum känns halvtomt och trist, vet inte hur jag ska få till det så det känns mysigt?!? Nåt att fundera på :-)
 
 

Kommentera inlägget här :