Måndag igen

Nu krånglar blogg.se-appen på min iPhone igen, tar mig inte in. Tycker det är så enkelt att blogga därifrån (även om det ofta blir fel i texten då) och eftersom att bilderna finns där oxå. Inte så ofta jag ids föra över bilderna till datorn så idag blir det någon gammal bild bara för att inte det ska bli ett bildlöst inlägg ;-)
 
Igår kom Emil hem från Kiruna. Nu är de klara med jobb där för den här gången (aldrig mer hoppas vi på) så får vi väl se vart han hamnar nästa vecka.
Edvin är fortsatt hängig men pigg emellanåt. Äter lite si så där, man hör då han hostar att det är slemmigt men han har ändå ingen påtaglig hosta. Lite gnällig och vill mysa lite extra. Hoppas han är pigg nog att vara hos dagmamman imorgon för annars är det inte förrän på måndag han ska vara där och då kanske det finns risk att det gått för lång tid för att bara lämna honom och gå. Men det löser sig det oxå om det nu skulle bli så :-) ALLT löser sig (sa han som sket i badkaret) ;-)
 
Igår hade Keyvan träning på morgonen och så skulle laget gå och äta pizza tillsammans efteråt. Sen skulle han tillbringa en liten stund hos sin far. Jag åkte till Eva-Lena innan jag skulle hämta hem honom och vi tog oss en skön promenad. Jag blir tokig av att det känns som att jag konstant är på en färja i sjögång. Skityrselshelvette! Skönt var det ändå att vara ute och promenera och prata lite skit och vi var inte ute på någon språngmatch utan vi gick ganska lugnt :-)

Sen iväg och hämta Keyvan, handla lite som fattades till middagen och så hemåt till Emil och Edvin som satt och vilade i soffan då vi kom hem. Middagsbestyren påbörjades och kvällen vart väldigt lugn framför tv:n och klockan 22 var min favorit serie: The walking dead. Jag vågar inte se det om jag är ensam hemma men då Emil är hemma är det inga problem :-D Spännande och den timmen det är går så förbaskat fort. Skulle nog hellre ha en kväll/natt och se alla avsnitt från säsongen i ett kör, allt på en gång :-P men jag har inte tålamodet att vänta tills säsongens box kommer ut så jag får stå ut med att se en gång i veckan helt enkelt :-)
 
Nähäpp, nu skriker dammsugaren efter mig och snart hojtar även tvättmaskinen att tvätten skall hängas så nu kickar jag igång mig själv denna måndag.
Hur har ni det ? :-)
 
 
Edvin som bebis, tänk vad tiden går fort :-O

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Blogg.se-appen har verkligen krånglat mycket de senaste dagarna! Jag bloggar helst via datorn eftersom jag tycker det är så jobbigt skriva inläggen på iPhonen, också kan man inte placera bilderna där man vill ha dem :)
Ett tips för om du på ett lätt sätt vill överföra bilder från iPhone till dator utan att använda sladd: Installera Dropbox på datorn, och appen Dropbox på iPhonen - då kan du bara ladda över bilderna sladdlöst. Mycket smidigare tycker jag. Fast det går ju lite snabbare om man har trådlöst internet hemma förstås.

Kram!

Svar: Jo det ör lite pickligare att blogga med iPhonen men ändå så enkelt, sen blir nog inläggen snyggare då man gör det i datorn och som du säger får bilderna där man vill ha dem :-)Vilket bra tips, ska testa ladda ner Dropbox :-D Tack!

Kramis!
Louise

skriven
#2: Therese

Hej min vän! Skulle bara säga att jag är här:)! Vi får pratas snart, puss å kram!

Svar: Hej där :-D Ja det är på tiden va hihi :-PKram på dej !
Louise

skriven
#3: Veronica

Men lilla lilla killen! Gud vad tiden går:(

skriven

Kommentera inlägget här :