Sista semesterveckan lider mot sitt slut

Snart är semestern slut, fattar inte att det ska gå så himla fort. Den här veckan har varit en toppenvecka för min del. Lata dagar på stranden med sol och värme, en shoppingdag med Ann där många kassar bars hem, gick på en salsalektion vilket var nästan 3 år sedan sist(!). Skitkul var det och så fruktansvärt jobbigt. Det går inte att jämföra en lektion mot att gå på salsa social rent konditionsmässigt. Mina ben var som spagetti och inte alls vana att röra sig i salsamoves med klackar på och då sista låten under lektionens 90 minutrar var orkade jag inte dansa mer då jag blev yrslig av ansträngning och satte mig i fönstret för att vila och svalka av mig. MENSÅJÄVLAKULDETVAR!!!!!! Ska försöka ta mig iväg lite oftare nu, kanske inte varje vecka men någon gång i månaden i alla fall :) Efter lektionen undrade H om jag inte ville komma och testa att dj:a på båten på onsdagkvällen. Jag har ju som ni vet ett dj program på min dator och har därför aldrig testat att dj:a vid ett "riktigt" mixerbord. Sagt och gjort fixade jag några skivor och gav mig av till båten. Festen började kl 22 och jag var på plats strax efter. H förklarade lite enkelt hur det går till och jag försökte förstå så gott det gick där i oljudet. Jag körde igång och kom snabbt in i det hela så ett tag stod jag där helt själv. Tanken flög genom skallen att tänk om det börjar krångla nåt nu, då kommer alla att kolla på mig där jag står men som tur var hände inget. Fy farao vad skoj det var :D Spelade en timme ungefär och sen fick H och A ta över och jag gav mig ut på dansgolvet för att skaka lite rumpa ;) Klockan ett lämnade jag båten och kände mig mycket nöjd med min insats. Jag har så klart massor mer att lära men jag är stolt att jag vågade och att jag åkte dit ensam, bara det är ju en vinst med tanke på mina senaste år nere på botten. Underbar känsla då små små bitar av mitt liv kommer tillbaka och faller på plats.
Oj vilket svammel det blev :P
 
Idag har min kära sambo satt sig på sin ärvda tantcykel för att cykla från Umeå till Burträsk. Ca 10 mil tror jag om jag inte minns helt fel. Man ska ju komma ihåg att han aldrig cyklar annars så det ÄR en utmaning, inte bara för hans lilla rumpa hihi  Han stack iväg vid 5 i morse och snart ska jag och Edvin hoppa in i bilen och köra dit. Vi sov till 9.15 så vi ligger efter lite i planeringen men det är ju lördag så no stress. Målet i Burträsk/Åbyn är Emils pappa och Rigmor och vi blir väl kvar där till ikväll tror jag. Emil lär ju vara ganska trött misstänker jag, det hade då jag varit :P
 
Nä nu blir det ett litet ryck här så vi kommer oss iväg runt 12 tiden i alla fall. Ha en toppen lördag!
 
 
Bild på Mira och Edvin då vi var och hälsade på en dag i veckan. Glass är gott!
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Men åhh vad roligt att du orkat med så mycket kul! Det låter ju jättejättebra :-) Och jag är ju inte lite nyfiken på vad du hade i de där shoppingpåsarna :-P ...skulle vara kul att få se i bloggen om du orkar!
Stackars sambons rumpa, ajaj. Men otroligt ambitiöst! Hoppas allt gick bra för honom :-)
Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :