Bank, bullar och ludna ben

Go kväll ladies! Hur har ni det? Jag är rätt trött ikväll, som vanligt ;-) Vi hade ett möte på banken på förmiddagen. Vi ville veta lite om vi får låna pengar ifall vi hittar något hus att köpa. Vi blev kvar där i 1 1/2 timme och Edvin skötte sig exemplariskt. Satt i famnen och åt små äppelbitar, körde småbilar och bläddrade i en bok. Tillslut blev han så trött att han somnade och vaknade inte ens då vi klädde på honom och gick till bilen :-D Vi gick därifrån lite klokare och behöver börja spara till en kontantinsats. Inte så många som har 300 000 kr att casha upp, i alla fall inte vi. Vi får nog mellanlanda i en lägenhet då kontraktet här går ut. Spara pengar var det ju :-)

Då vi kom hem ställde jag mig och bakade bullar. Jag har ätit 3 stycken. Jag som inte ska ju :-S Jag klarar inte av att ha sånt hemma så jag hoppas allt går åt på lördag, att de är riktigt fikasugna hehe. Någon tårta har jag inte tänkt göra. Ska hacka ihop en fruktsallad och till det ska det finnas glass, grädde, maränger och lite annat. På så vis kan man ju själv styra hur nyttig eller onyttig man vill vara :-)

Ikväll har jag suttit och förhört Keyvan på engelska och geografi. Håller tummarna det går bra för han imorgon :-) Nu blir det en dusch för mig, känner mig lite frusen så det blir nog bra. Passa på att kapa bort lite hår från de håriga benen. De är inte så omhändertagna sista tiden ;-)

Kommentarer :

#1: Nina

Jag har crohns, en kronisk, inflammatorisk tarmsjukdom.

Det där med karaktären när det kommer till vad man stoppar i sig är svårt. Jag är lite utav en allt eller inget människa, måste nästan gå all in för att lyckas för har jag det lite "öppet" så trillar jag väldigt snart tillbaka i gamla snaskvanor igen :-E Måste hitta det där tänket snart, borde gjort det för längesen som en förberedelse och redan varit igång.

Ja kontantinsatsen idag är hög, har jobbat i flera år på bank så jag vet hur tuffa reglerna är och att det är mycket högre krav på låntagaren idag än vad det var förut. Både på gott och ont.

När går ert kontrakt ut på nuvarande boendet? Ni kan/vill inte bo kvar där?

Sov så gott! :-) Kram

skriven
#2: Veronica Jakobsson

Nä det är svårt att se till att ha 300000 bara så där och även om man har en bostadsrätt så är det inte alltid man går med sååå mycket plus!
Gu vad söt Edvin är:) Jag vet att jag har frågat innan:) vilken dag fyller du? Är det på lördag?

skriven
#3: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Åååh, men gud så gott med bullar :D Vilken mysig kille ni har! Själv har man sin i magen än... :P

Svar: Bullar är jäkligt gott :-DSå spännande med bebis i magen, det är något alldeles underbart att gå i väntans tider, i alla fall om man inte lider av krämpor och andra åkommor förstås :-)
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :