Grekisk pyttipanna (lite smalare variant)

4 personer

500 g potatis
500 g fläskfile
1 gul paprika
1 röd paprika
2 rödlökar
3 tomater
100 g fetaost ( max 10%)

Marinad:
1 dl olivolja
Kinesisk soja
1 tsk sambal oelek
1 tsk ingefära
3 vitlöksklyftor
Salt
Peppar

Sås:
1 burk creme fraiche ( max 5%)
2 msk lättmajonäs ( max 38)
2 vitlöksklyftor eller efter tycke och smak
Italiensk salladskrydda
 
Strimla köttet och lägg det i marinaden, låt det dra ca 6 timmar.

Skala och klyfta potatisen, lägg i en långpanna. (vi förkokade den en stund innan)
Sätt in i ugn på 225 grader ca 10 min.
Lägg köttet samt strimlad paprika,tomat,rödlök,och fetaost tärningar. Stek ytterligare 15 minuter. Blanda samman såsen och servera till pytten.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Veronica Jakobsson

Åh det låter riktigt gott!
Hur har du det idag? Hittar ni på något trevligt? Jag tänkte försöka hämta Valter och gå på öppna förskolan i eftermiddag! Tycker det är så mysigt att gå dit med han för man ser att han tycker det är kul:) Ha en fin dag!
Kram

Svar: vad kul med öppna förskolan, förstår att han tycker det är skoj :-DVi tar det lugnt här hemma idag, det snöar massor och jag har varit ute en vända och skottat. Nu chillar jag lite när lillen sover, så skönt med en liten paus mitt på dagen ;-) Ha så trevligt :-)
Kram!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :