Inköp och köpstopp

Har just klickat hem några "måste ha" grejer från Beauty Planet och Nordicfeel. Jag tycker det är helt perfekt att handla där då det är lite billigare än att handla i butik nere på stan, tex Kicks. Vissa produkter är några hundralappar billigare och vissa kanske bara en tjuga men det är fri frakt och det kommer direkt i brevlådan (beror förstås på hur stort paket det är). Snabb leverans är det oxå. Helt perfekt alltså :-)
 
Senaste åren har jag använt Shiseido´s hudvård (dag & natt fluider) och jag tycker om dem väldigt mycket så det är lite svårt att byta för att testa något annat märke. Den jag beställde nu är inte en fluid utan en creme och jag tror att det kommer bli bra nu då jag upplever min hud lite torrare.
699 kr på Beauty Planet
Något jag inte kan vara utan är Elisabeth Arden´s Eight hour creme. Använder den på läpparna varje kväll då jag borstat tänderna och ska lägga mig. Har därför inga problem med torra och nariga läppar. I love it!
189 kr på Beauty Planet
 
 
 
Slutligen blev det även mitt favorit shampo som precis tagit slut här hemma.
Redken  All soft shampo 169 kr på Nordicfeel
 
 
Mars kommer bli en månad då jag ska handla NADA till mig själv, inga kläder, ingen inredning, inget smink eller annat hehe. Ja vi får väl se hur det kommer att gå :-P Det enda jag kommer tillåta mig själv lägga pengar på är ett frisörbesök men om jag känner mig själv rätt kommer det dröja till sommaren innan jag gör det där samtalet och bokar en tid så det blir nog inget besök under mars ;-)
Barnen ingår inte  i köpstoppet utan gäller endast grejer till mig själv. Får se hur mycket jag lyckas spara. Wish me luck!
 
Taggar: Eight hour creme, Elisabeth Arden, Redken, Shiseido, hudvård, shampo;

Kommentarer :

#1: Veronica Jakobsson

Det är kul att klicka hem saker på nätet och FARLIGT haha!
Barnen har haft roligt på luftkuddelandet när vi väl kom dit MEN innan vi väl kom dit var det kaos haha men vad kunde jag väntat mig när jag mutat dom med popcorn framför film hela förmiddagen! Haha

Kram

skriven
#2: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Jag är ganska så "dålig" på att nätshoppa. Älskar att gå omkring i butikerna och klämma, känna och prova :).

Lycka till med köpstoppet! Skulle också behöva ett sådant.....

Kram

skriven
#3: Nina

Usch så jobbigt med yrsel, tycker det räcker med om man får det någon gång ibland bara. Vet du vad din yrsel beror på? Har din stora kille sportlov nu med eller?
Härliga tips du kommer med här! Jag fullkomligen älskar allt vad smink, krämer, parfymer etc heter men det är ju dessvärre inget billigt nöje :-P & jag får akta mig för att gå in på Nordicfeel mfl om jag verkligen inte behöver något för det hamnar ju alltid en massa annan i korgen, haha! Ha en fin tisdag! Kram

skriven
#4: Amanda

Strongt med en inköpsfri månad. Jag har alltid lika svårt att hålla sådant dessvärre! Hejjar på dig!:-)

skriven

Kommentera inlägget här :