Nostalgi

Har varit aningens nostalgisk här i februari och har svårt att förstå att tiden verkligen går snabbt. 12 år sedan jag gick på min allra första salsalektion och där blev jag helt frälst i både dansen och musiken. Därför blir det en massa gamla låtar som jag ska spela på kvällens salsa social. Jag gillar egentligen mest att spela nyare musik men det känns kul att ha det här temat för kvällen, nostalgiafton :-)
Så det är vad jag sysslar med just nu, välja ut låtar och lyssna och drömma mig bort lite för det finns en massa minnen till alla låtarna, både bra och dåliga. Mycket hinner hända i ens liv under 12 år :-)
 
Underbar smörsalsa när den är som bäst!
 
 
 
Klippet är väldigt amatörmässigt filmat men jag tycker om att det är lite "stökit" och filmat på alla möjliga och omöjliga hehe Det här är en av mina absoluta favoritlåtar inom den kubanska salsan och jag bara älskar hur kul de har på scenen och nedanför, vill bara hoppa in och vara med :-D Klippet är från 1995.
Taggar: Charanga Habanera, Marc Anthony, Nostalgi, Nube pasajera, Ricardo Arjona;

Kommentera inlägget här :