2 januari

Sovmornarna bara haglar över mig, vilken lycka. Mår inte så jätte bra så det behövs, trötthetshålet är djupt och verkar omöjligt att fylla upp. Lite dåligt samvete har jag förstås att Emil får ta alla mornar.

Dagens lunch blev rester från gårdagens middag (I love rester) broccolisoppa, underbart god tycker jag. Den enda i familjen som ogillar det är Keyvan. Han skulle äta Billys pizza varje dag om han fick hehe. Men det får han så klart inte. Nån måtta får det ju vara, men jag tvingar inte i honom sånt han inte tycker om, däremot vill jag att han ska smaka innan han dissar maten. Edvin äter ALLT, han är matglad och inte kräsen, än så länge. Han kommer nog på i sinom tid att grönsaker är "blä" han med. Hur gör ni, tvingar ni i ungarna all mat eller slipper de om de inte tycker det är gott?

Efter lunch gav vi oss ut på en promenad, jag drog Edvin i barnvagn och Emil fick bli dragen av odågorna (hundarna). Vi var ute nästan en timme men vi gick ganska sakta, odågorna ska ju lukta och pinka överallt ;-) Men skönt var det och nu sover den lilla godingen och jag passar på att datorisera ett tag.
Har dock inget vettigt att säga så det får räcka för den här gången :-)

Kommentarer :

#1: Kaatzi

Sovmorgnarna verkar välbehövliga just nu, så lyssna på din kropp.
Ja rester är lovely! Bara att värma så är det klart :-)

Kram K

skriven

Kommentera inlägget här :