Återvinning och husvisning

Kvällen är här och den lille prinsen sover gott, den stora prinsen sitter i soffan och kollar lite på tv. Jag har hängt tvätt och duschat och sitter nu här med en kopp te och macka.
Vi åkte och hämtade Keyvan efter skolan idag med men gjorde inga stadsärenden. Istället åkte vi till återvinningen med lite kartong, plast, metall och tidningar. Dumpade även en påse kläder till myrorna. Den påsen har stått i sovrumet sedan i somras och väntat på att komma iväg och nu äntligen, ett halvår senare hängde den med :-) Skönt då det blir gjort. Det finns ingen klädinsamling på någon utav återvinningarna vi brukar åka till och därför har den "glömts" bort. Lite dumt kan jag tycka, borde i alla fall vara i närheten av varandra men jag förstår ju att det är myrorna själva som tömmer sina konteinrar och då har de väl sina egna insamlingsställen helt enkelt, men smidigt hade det ju vart för en själv :-) En snabbis in på ICA då keson var slut på Maxi igår och sen bestämde vi oss för att åka och kolla på ett parhus som jag sett ute på Hemnet. Jag har bokat visning men vi var lite nyfikna att bara se hur det såg ut runtomkring. Ärligt så vet jag inte riktigt, magkänslan säger nej, men vi måste gå in och kolla och känna efter innan beslut kan tas. Har dock lite svårt att se att Emil tycker det är okej men vi får väl se. På tisdag ska vi i alla fall dit :-)
 
Som kontrast till de vintriga bilderna lägger jag ut några sommarbilder, oj vad jag börjar längta efter grönskan och värmen, till och med de äckliga flugorna som finns i miljarder här på hästgården saknar jag hehe, nästan ;-)
 
Mitt absoluta favorit träd är detta, här i full blom.
 
man nästan känner doften och hör bina surra eller hur?
 
 
Min älskade gubbe <3 Han har vuxit en del under halvåret som gått :-)
 
Tillbaka till verkligheten, januari, mörker, kyla och drivis hehe ;-)
Må gott, kram!
 
 
 
 
 
Taggar: bilder, myrorna, sommar, återvinning;

Kommentarer :

#1: Annica, mamma till 6, och 7 an på väg

Åh vad härligt med sommar bilder, nu längtar man ännu mer ;)


Svar: visst gör man ;-)
Louise

skriven
#2: Kaatzi

Åhh så fina bilder!
Tänkte önska dig en trevlig helg.
Kram

skriven
#3: Nina

Vilka underbara bilder!!

skriven

Kommentera inlägget här :