Dagens svammel

Äntligen, äääntligen är det kväll. Lillen sussar gott och jag har tagit en lång dusch och nu ska jag återhämta mig. Är så jäkla trött, blir tokig snart.
Dagen började med att liten gubbe vaknade halv sju så det blev en tidig morgon. Efter lunch gick vi ut och han sov som vanligt i vagnen men idag blev det bara en timme. Whaat? Jag är bortskämd med att han sover två timmar, ibland 2½ timme. Vi stannade ute och roade oss på gården i en timme innan vi gick in och jag passade på att njuta av solstrålarna i ansiktet.
 
Den lilla hade turen att bli dragen på sin bob
 
 
Den här gulliga bron och ån har vi på baksidan av huset. På somrarna går hästarna på den lilla ön och betar.
 
När vi hade gått in upptäckte jag små svarta droppar på golvet. Byrackorna hade så klart vart i gödselstacken och smaskat och då vi kom in tinade isen med skiten runt munnarna. Bara ställa sig och skura då.
På bilden ser man att Alice (den vita) käkar på något gott ;-)
 
Klart en nackdel med att bo på en hästgård men å andra sidan har hundarna det så himla bra. Bara öppna dörren och släppa ut dem. Frihet. För oss med.
Men jag tycker att det här med hästskiten är äckligt. Vill inte ha det här inne direkt.
Annars har det varit en del gnäll från Edvin så fort jag satt mig vid datorn, därför har jag inte skrivit något inlägg men däremot har jag kunnat kika in hos andra bloggar lite pö om pö :-)
Har egentligen inget vettigt att skriva så det verkar bli svammel mest.
 
Edvin sitter och pratar i telefon ;-)
 
 
Och så var det fasligt kul att busa i sängen då jag höll på att bädda rent.
 
Jaha. Nähä. Lite te och macka nu då kanske :-)
Hoppas ni har en fin kväll, kram!

Kommentarer :

#1: Veronica Jakobsson

Vad kul att du delar med dig bilder, det gillas:) Ser riktigt mysigt ut där ni bor, kan tänka mig hur det ser ut med hästarna över bron och på ön!! Rogivande av bara tanken! Sköter ni om hästarna själv eller har ni "folk" till det?

Svar: Vi hyr bara huset vi bor i och vår hyresvärd har 2 egna hästar på gården plus en till häst som en tjej hyr in här. Vi är inga hästmänniskor hihi :-)
Louise

skriven
#2: Veronica Jakobsson

Det är ju kanon ju:) jag tänkte det, jag har inte läst nått om några hästar innan:p
Men nu mins jag lite om att ni kanske ska flytta till nått annat va?

Svar: Vi kan bo här ett år till men vi har börjat leta lite smått efter annat boende. Nästa vecka har vi möte hos banken så får vi se om de vill låna oss några pengar :-)
Louise

skriven
#3: Veronica Jakobsson

Spännande:) Alltid kul med eget som man kan renovera efter egen stil och smak, jag har dock lärt mig att det tar tid:) Det går inte på en handvändning fast man alla gånger önska det:)

Svar: Hur bor ni ?
Louise

skriven
#4: Veronica Jakobsson

Vi bor i Magnus mormors gamla hus som
Vi köpte av henne för 3 år sen i maj:) Tiden går fort! Vi måla alla väggar provisoriskt innan vi flytta in och än håller vi på, rum för rum och trädgården för sig... Vi har nog rivit upp varenda planta och buse som hon satt (1600kvm tomt yta så kan man få plats med massor med växter OM man har TID och Intresse:) Jag har visst intresse men det var för mycket och för mycket av olika saker:) Det är kul att få sätta sin egen prägel:)

Svar: Wow, då har ni enorm tomt. Förstår att ni inte har tid riktigt, är ju så då man har små barn men de växer ju upp och då kan ditt intresse få utrymme att blomma ännu mer. Själv är jag rädd för småkryp så jag avskyr att rensa rabatter och buskar men det kanske man kan vänja av sig hehe ;-)
Louise

skriven
#5: bara anna

Ja så härligt att kunna släppa ut hundarna sådär. Men jag fattar inte att det kan vara så gott med hästbajs, urk, Cecar är precis likadan.

Nu måste jag i säng, blir alltid lika sent om kvällarna, är ju så skönt att få sitta ostörd en stund.

skriven

Kommentera inlägget här :