Första dagen på det nya året

 
Vi hade en väldigt trevlig och mysig nyårsafton här hemma tillsammans med en av mina barndomsvänner och hennes sambo. Therese hade komponerat ihop menyn som vi lagade tillsammans. Till förrätt åt vi jordärtskocksoppa med parmachips, bröd och vitlökssmör. Denna soppa var supergod och jag kommer laga den fler gånger.
Huvudrätt var oxfile, potatisgratäng, gorgonzolasås med en sallad till. Ingen av oss hade lagat oxfile tidigare men jag tror att vi lyckades bra :-)
Efterrätten bestod av vaniljpannacotta med åkerbär som Therese mamma hade plockat. Finns inget godare bär :-D

Edvin somnade vid åttatiden och vi andra satt och pratade och mös i lugn och ro, åt snacks och på Keyvans begäran lekte vi "skriva meningar"-leken och skrattade så tårarna sprutade hihi. Tolvslagetfirades ute på gården med lite smällare. Ingen av oss vuxna är särskilt intresserad av det men för Keyvans skull hade vi inhandlat några enklare varianter ;-)

Klockan två låg vi i sängarna och i morse svor jag att jag inte ska vara uppe så sent på bra länge, trots att jag fick ligga till tio :-D Tack älskling!

Idag händer nog så lite som möjligt, ett varv med dammsugaren och lite tvätt som ska tas om hand men i övrigt ska jag strunta i allt och bara göra ingenting, fast det är ju ganska tråkigt det med ;-)

God fortsättning där ute och har ni avgett något nyårslöfte tro?

Kommentarer :

#1: Victorias provkök

Mysigt!!
God fortsättning...
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

skriven
#2: Kaatzi

Vad gott det ser ut! :-)
Kram K

skriven

Kommentera inlägget här :