Nedräkningen är igång

Fick ett samtal från Emil för en stund sedan. Han är på väg hem nu :-D Han är hemma någon gång ikväll mellan 22-24 beroende på hur det går att köra. De är tre killar som samåker. Min oro är förstås stor över att det ska hända något efter vägen, en olycka eller så. Att veta att de klev upp klockan fyra imorse, jobbat ett tio-timmars pass och sen sätter sig och kör 65 mil gör ju inte min oro mindre men jag hoppas att de som inte kör kan sova en stund och att de kan byta av varandra :-)
Längtar!
 
Till mellis mixade jag ihop frusna bär och vanilj yogurth. Min lilla prins doppade smörgåsbitarna och slickade av dem, söligt blev det men vad gör väl det. Se bara så glad han var :-)
 
 
 
Innan han sov sin middagslur satt vi och fiskade med hans magnetpussel. Han är duktig att pricka av magneten på fisken med spöet :-)
 
 
 
Något intressant på TV var det visst, och se bara det lilla ludret som ligger på soffans ryggstöd och "ludrar" ner ;-)
 
 
Det lutar åt att jag ska Dj:a på torsdag så jag har köpt på mig lite ny musik. Alltid lite roligare att komma på en spelning och vara någorlunda uppdaterad.  Mer musiktid får jag nu då Emil kommer hem :-)
 
Nu är det att invänta Keyvan som snart kommer hem från skolan och så ska det väl fixas middag. Tror det blir något så trist som fiskpinnar. Vad äter ni idag ?
Kram!
 

Kommentarer :

#1: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Å han är söt som socker:)
Lasagn till middag här idag!
Kraaam!

Svar: Vad gott med lasagne :-PKram!
Louise

skriven
#2: Veronica Jakobsson

Hos oss blev det falukorv i ugn och potatismos:) Har gjort en fruktsallad till mig själv senare ikväll av den frukt vi hade hemma, apelsin, kivi och banan!! Gotte! Härligt att mannen din kommer hem ikväll!!! Hur vart och med vad jobbar han? Nyfiken:)

Svar: Han jobbar som diamantborrare, men det är inte diamant han borrar efter hehe, låter flashigare än vad det är ;-) Är i alla fall inom gruvindustrin men som diamantborrare kan man även jobba ovan jord. Just nu är han i Kiruna i gruvan på obestämd tid. Jobbar 7 dagar (10-timmars pass) och ledig 7 dagar. Men för oss försvinner ju 1 dag iom att resan upp och ner tar mycket tid. Suck! (Beroende på plats kan alltså arbetstiderna variera) Vad gott med fruktsallad. Här ekar det i kyl och frys, måste bli storhandling imorgon och då ska jag se till att det blir frukt i massor :-DKram!
Louise

skriven
#3: Kaatzi

Goding!
Här blev det pannkakor till barnen.
Kram

skriven
#4: bara anna

Tyckte väl att det inte var något som stämde när jag kom in här, så himla fint det blev med nya headern!
Gullig liten kille och rolig liten hund som ligger på soffan, ha ha.
Så mysigt att mannen kommer hem i kväll. Det positiva med att han jobbar så måste ju vara att ni aldrig hinner tröttna på varandra.
Kram!

Svar: Vad kul att du tyckte det blev bra :-)Kram!
Louise

skriven
#5: Veronica Jakobsson

Åh det låter som ett coolt jobb;)
Ja visst är det gott med frukt! Jag är en riktig gotte gris igentligen men frukten dämpar riktigt bra:)
Jag skrev svar till dig i min blogg men skriver här med:) är du också gravid eller du längtar mest:)?
Kram


Svar: jag är oxå en gottegris men jag håller på försöka peppa mig till ett lite hälsosammare liv, går inte så bra ;-) men snart så!Nej jag är inte gravid och vi kommer inte skaffa fler barn men jag hade tyckt det vore underbart kul med en liten tjej och att få frossa i rosa och pluttinutt grejer :-)
Kram!
Louise

skriven
#6: Tina

Vilket litet charmtroll. Coolt jobb DJ, skönt att mannen kommer hem så du får mer musiktid. Kramisar Tina

Svar: Dj:andet är bara en hobby men väldigt kul :-PKul att du tittade in här , hoppas du får en fin kväll, kram!
Louise

skriven
#7: louize

åh lyckan som lyser i ögonen :D
fin skjorta där med, vart haru köpt den?

kram från en ny läsare!

Svar: Vad roligt att du hittat till mig, välkommen :-)Skjortan är köpt på Åhlens.
Kram!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :