Snick Snack

Somnade strax före 12 inatt och den lille prutten vaknade 6.09 så det blev ingen 8-timmar skönhetssömn inatt inte men jag får skylla mig själv som inte kunde sluta song popa ;-)
Känner mig hyffsat pigg ändå och jag ska se till att inte vara vaken lika "sent" ikväll.
 
Jag klurar vidare på det här med viktminskningen, antal kilon som jag ska gå ner. 10 kilo känns självklart och drömmen hade så klart vart minus 15 kilo men jag måste vara realistisk oxå, vill inte sätta upp för höga mål liksom. Plus att bara för att jag vägde minus 15 kilo för 14 år sedan så är jag äldre nu och det är inte klädsamt att vara lite äldre och för mager. Fast jag tror inte att jag skulle se mager ut men tänker lite så. Eller så satsar jag på minus 10 kilo och då jag är där känner jag efter hur det känns om jag vill ner 5 kilo till. Jag är bara så rädd att misslyckas för det är vad jag gjort hundra gånger typ. Då är det nästan att jag har den inställningen och då blir det ju inget lyckat resultat heller. Psykologi. Men nu tänker jag att nu ska jag fan i mig lyckas en gång för alla och det får ta den tid det vill, ner ska jag. Och med er här så måste jag ju bara bevisa att jag kan, eller hur ? ;-)
 

Kommentarer :

#1: bara anna

Ja upp till bevis nu då!

Egentligen är det inte så svårt.
Träna några gånger i veckan och äta bra mat. Lätt.
Det värsta är sötsuget tycker jag. Så svårt att stå emot. Grrr...

Svar: Ekvationen är lätt som en plätt men det svåra är ju i praktiken men det ska gå bra baske mig. För mig är det oxå sötsuget som är det jobbigaste. Och att gå hemma hela dagarna och skåpäta hehe Gäller att ha bra karaktär :-)
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :