Att bry sig eller att inte bry sig

Imorgon är det skolavslutning för Keyvan. Tänk att han går ut sexan. Helt galet ju!
Avslutningen är i stadskyrkan och börjar kl 12 så jag hinner jobba mina timmar innan som tur är. Har tänkt ha på mig min nya maxi-klänning från Indiska men jag oroar mig lite för att komma till jobbet i klänning. Eller så åker jag till jobbet i något annat och tar på klänningen då jag byter om för att gå hem. Men oavsett måste jag gå genom fabriken i klänning. Känns lite så där då det är en mansdominerad arbetsplats och man får en hel del blickar ändå. Att då gå där uppklädd känns nästan pinsamt. Nästan så att jag kanske byter om i bilen men det är ju oxå sjukt. Va fan, man måste väl få ta på en klänning.  Ibland kan jag vara på det humöret att jag skiter i vad andra tycker och ibland kan jag känna mig mer sårbar och bryr mig alldeles för mycket i vad andra tycker. Dålig självkänsla ? hmm
 
Efter att ha hämtat hem mina gossar och stökat undan middagen blev det dusch för den lilla lortgrisen som har halva sandlådan innanför kläderna då han varit hos dagmamman :D
Sen har jag dammsugat, skurat golv, putsat lite i handfatet och toalettstolen och slutligen har jag kört ett litet styrkepass med hantlar och tränat röven och magen på mattan. Fortfarande svagast i stan ;)
Nu ska jag mysa i soffan med turkisk yogurth och kokoskross, mums!
Hoppas ni fått den perfekta starten på veckan :)
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mallan

Det kan nog göra gott för arbetsmoralen om du svansar runt där i klänning i morgon ;-) Kram

Svar: hehe ;)
Louise

skriven
#2: Anita BJ

Men det är väl självklart du ska ha klänningen till jobbet! :) Det är väl roligt för dem att se nån som är lite fin och det är ju inte som att det är rena balklänningen jue :)

skriven
#3: Browneyedgirl

Klart du ska ha klänning =) då får dom något att titta på med *hihi* Kram och ha en fin dag <3

skriven
#4: Nina-mamma till 4 trollungar

& vad fin DU är! Så härligt utseende! Är du igång och jobbar nu? Jag är lite off, har ju legat och ligger nerbäddad med snor i hela skallen ;-) Hoppas det går fint för dig att jobba. Jobbar du en viss procent eller har du kört igång helt?

STOR VARM KRAAM!

Svar: Vilken hemsk förkylning du åkt på, stackare :(Jag jobbar 25% dvs 2 timmar om dagen.

Krya på dej kramar!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :